جام جم آنلاین - صندوق بین المللی پول در گزارشی که روز پنجشنبه 18 سپتامبر در دبی منتشر شد ، اعلام کرد ، کشورهای قاره افریقا به لطف سطح مطلوب قیمت مواد اولیه و بهبود سیاست های اقتصادی و نیز تعیین مهلت های تازه
کد خبر: ۲۹۲۰۰
برای بازپرداخت بدهی هایشان توانستند مقاومت نسبتا مطلوبی در مقابل رکود اقتصادی کشورهای صنعتی از خود نشان دهند.
به نوشته روزنامه اکسپانسیون ، صندوق بین المللی پول در یک گزارش تحت عنوان «چشم اندازهای اقتصاد جهانی» که در دبی و به مناسبت جلسات سالیانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی منتشر گردید ، ابراز عقیده کرد: به استثنای آنگولا و تا اندازه ای نیجریه ، در سایر کشورهای افریقایی نرخ تورم به طور محسوسی پایین بوده و کسر بودجه های این کشورها تا اندازه قابل ملاحظه ای مهار شده است .

با این حال هنوز کسر بودجه های جاری در بسیاری از کشورهای افریقایی جنوب صحرا به دلیل میزان قابل توجه بدهی ها و نرخ پس اندازهای ناکافی کماکان در سطح بالایی قرار دارند.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است در سال 2003 میلادی نرخ رشد اقتصادی برای کل قاره افریقا 7/3 درصد خواهد بود و در سال 2004 میلادی این نرخ به 8/4 درصد افزایش خواهد یافت اما نرخ رشد اقتصادی در کشورهای افریقایی بسیار متفاوت خواهد بود.
به عنوان مثال در کشورهای شاخ افریقا نرخ رشد اقتصادی 6/2 درصد و در کشورهای حوزه واحد پولی فرانک نرخ رشد اقتصادی 3 درصد خواهد بود ، زیرا اقتصاد کشورهای این حوزه به ویژه به دلیل بی ثباتی سیاسی در ساحل عاج آسیب دیده است .

نرخ رشد اقتصادی نیجریه در سال 2003 میلادی به 2/5 درصد خواهد رسید ، این کشور باید قبل از پایین آمدن قریب الوقوع قیمت نفت و کاهش درآمدهای نفتی این کشور به وضع هزینه های عمومی خود سر و سامان دهد.
صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است نرخ رشد اقتصادی نیجریه در سال 2004 میلادی به 8/2 درصد کاهش یابد.
در الجزایر نرخ رشد اقتصادی در سال 2003 میلادی 9/5 درصد و در سال 2004 میلادی 8/3 درصد خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها