مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی‌اتمی:

تاسیسات فردو نگران‌کننده نیست

خبرگزاری رویترز از «وین» گزارش داد: محمد البرادعی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که بازرسان سازمان ملل در نخستین بازرسی خود از تاسیسات غنی سازی هسته ای ایران در «فردو» در نزدیکی قم، هیچ چیز نگران کننده ای پیدا نکردند.
کد خبر: ۲۹۱۸۵۵

به گزارش رویترز ، البرادعی در مصاحبه با شبکه آمریکایی سی ان ان و نشریه نیویورک تایمز که روز گذشته (پنجشنبه) منتشر شد ، همچنین تصریح کرد که درصدد یافتن راه های مصالحه احتمالی برای پیشبرد روند یک پیش نویس توافقنامه همکاری هسته ای میان ایران و سه قدرت جهانی است.

نیویورک تایمز به نقل از البرادعی نوشت: یافته های اولیه بازرسان در سایت هسته ای «فردو» واقع در اعماق زمین در یک منطقه کوهستانی بیابانی نزدیک شهر قم حاوی هیچ چیز نگران کننده ای نیست.

البرادعی همچنین با اشاره به سخنان مقام های تهران که سایت یاد شده را مکانی احتیاطی برای برنامه هسته یی خوانده اند گفت: هدف از سایت قم، استفاده از آن به عنوان یک پناهگاه در زیر کوه برای حفاظت از برخی چیزهاست.

البرادعی در گفتگویی جداگانه به سی ان ان گفت: این سایت ، سوراخی در دل کوه است و هدف از آن یک «دفاع منفعلانه» از فناوری هسته ای است.

به گفته مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی ، بازرسان این آژانس در دیدار از سایت قم ، با «همکاری کاملا خوبی» مواجه شدند.

گزارش آتی آژانس درباره فعالیت های هسته ای ایران قرار است در اواسط نوامبر (آبان) منتشر شود.

ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها