درخواست وزارت علوم از مجلس برای حذف کنکور

کنکور 90 پابرجاست

کنکور بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی باید تا سال 1390 حذف شود اما فراهم نشدن زیرساختها و همچنین عدم افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور موجب شد وزارت علوم برای حذف کنکور از مجلس شورای اسلامی درخواست مهلت بیشتری کند.
کد خبر: ۲۹۱۴۳۵

به گزارش خبرگزاری مهر، حذف کنکور در سال 1386 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و بر اساس آن، کنکور باید تا سال 1390 حذف و رقابت داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی صورت گیرد. اما با توجه به اینکه تا سال 1390 فرصت زیادی باقی نمانده و هنوز درصد تاثیر سوابق تحصیلی به دلیل عدم برگزاری امتحانات هماهنگ در آموزش و پرورش 15 درصد محاسبه می شود به نظر می رسید حذف کنکور در هاله ای از ابهام قرار داشته باشد.

هر چند مجلسی‌ها بارها بر حذف کنکور و اجرای این قانون تاکید کرده‌اند اما با توجه به وضعیت موجود احتمال اجرای این قانون در موعد مقرر کمرنگ می نمود.

عبدالرسول پورعباس - رئیس سازمان سنجش در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره سرانجام قانون حذف کنکور گفت: پیش بینی می شود روند حذف کنکور به سالهای 92 و 93 برسد.

وی از تأثیرگذاری نمرات دروس پیش دانشگاهی در کنکور سال 1390 خبر داد و گفت: در کنکور 89 تنها نمرات سال سوم دبیرستان به میزان 15 درصد اعمال می شود اما با توجه به اینکه آموزش و پرورش از سال جاری موظف شده است که امتحانات دروس پیش دانشگاهی را به صورت سراسری برگزار کند، نمرات پیش دانشگاهی در کنکور 90 تأثیر گذار خواهند بود.

پور عباس افزود: طبق مصوبه اخیر در کنکور 89 مانند کنکور سال گذشته تنها نمرات سال سوم دبیرستان به میزان 15 درصد تاثیرگذار است که با این روند حذف کنکور به سال 90 نمی رسد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز امروز چهارشنبه درباره امکان تحقق حذف کنکور در سال 1390 گفت: وزارت علوم در مذاکره با مجلس شورای اسلامی درخواست تمدید مهلت اجرای قانون حذف کنکور را مطرح می کند.

کامران دانشجو با اشاره به اجرای قانون حذف کنکور گفت: این قانون در سال 90 قابلیت اجرای کامل را ندارد و در جلسه اخیر کمیته کنکور قرار شد اطلاع رسانی کامل توسط سازمان سنجش در این زمینه صورت گیرد.

وی افزود: در حال حاضر در حال مذاکره با مجلس هستیم تا برای اجرای حذف کنکور از مجلس مهلت بیشتری بخواهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها