گروه سلامت: دبیر دومین کنگره بین‌المللی راینولوژی گفت: جراحی در سنین نوجوانی زمانی توصیه می‌شود که جنبه درمانی داشته و مشکلات تنفسی حاد یا گرفتگی‌های بینی و عوارض بعدی بیماری در فرد بروز می‌کند که این عمل باید حتی‌المقدور با کمترین دستکاری انجام شود به طوری که به مراکز رشد بینی آسیبی وارد نشود. دکتر ابراهیم رزم‌پا، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با ایسنا تاکید کرد: عمل‌های زیبایی حتما باید بعد از سن بلوغ انجام شود چرا که پیش از آن مسائل رشدی و جسمی بینی در اولویت است، البته بعد از سن بلوغ و رشد کامل بینی نیز شرایط دیگری از جمله مسائل روحی و وضعیت روانی بیمار و آمادگی او برای جراحی مهم‌ترین مساله است.
کد خبر: ۲۹۱۲۸۴

وی گفت: شایع‌ترین عارضه جراحی‌های بینی در سنین 16‌تا 30 سال است که در برخی موارد این جراحی نیاز به جراحی مجدد برای بیمار دارد. این مورد نیز در اکثریت موارد با مراجعه به متخصص باتجربه و درک کامل بیمار از خواسته خود و موقعیت پزشک، همچنین درک پزشک از نیاز بیمار قابل‌پیشگیری است.

شایان ذکر است، به بیماران توصیه می‌شود از الگوبرداری‌ها، طراحی و کشیدن تصویر از بینی برای بعد از عمل خودداری کنند چرا که مهم‌ترین مساله در داشتن بینی زیبا این است که پس از جراحی با چهره فرد تناسب داشته و حالت طبیعی داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها