بجنورد - خبرنگار جام‌جم: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی مصوبه‌ای را به اجرا درآورد که محور آن، مقابله با اعتیاد و پیشگیری از آن میان کارکنان سازمان‌ها و اداره‌های دولتی است. استاندار خراسان شمالی و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی در جلسه ماهانه این شورا گفت: بدنه سازمان‌ها و اداره‌های این استان باید از لکه اعتیاد پاک شود.محمدحسین جهانبخش افزود: یقینا پیشگیری، بالاترین و اثربخش‌ترین راهکار برای مقابله با مواد مخدر است و اگر کارکنان دولتی در دام اعتیاد گرفتار شده‌اند باید سریعا خود را درمان کنند وگرنه پس از شناسایی با آنها برخورد قانونی خواهد شد.
کد خبر: ۲۸۹۱۱۰

به عقیده وی پیشگیری باید از خانواده‌ها شروع شود که اگر این مهم جدی گرفته نشود جامعه نیز بیمار می‌شود.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی نیز گفت: آمار کشفیات مواد مخدر در سال جاری 20 درصد و دستگیری در این رابطه 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

ابوالقاسم اسفندیاری خاطرنشان کرد که این استان در بحث مبارزه با مواد مخدر تا نقطه مطلوب فاصله دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز گفت: برکسی پوشیده نیست که پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در آموزش و پرورش اهمیت ویژه دارد.

باقرزاده اظهار کرد: تاکنون به 50 پرونده اعتیاد پرسنل آموزش و پرورش رسیدگی شده که از این میان برای 27 پرونده، رای صادر شده است.

وی افزود: شیوع مواد مخدر در بین کارکنان این سازمان زیاد نیست و اگر تخلف پرسنلی ثابت شود، بازخرید، بازنشستگی پیش از موعد یا اخراج در انتظار او خواهد بود.

دادستان شهرستان بجنورد نیز در این جلسه گفت: نبود آزمایشگاه خلوص مواد مخدر در خراسان شمالی باعث معلق ماندن پرونده‌های مربوط در این استان شده است.

سیدی افزود: ما به اجبار، برای رسیدگی خلوص مواد، آنها را به مشهد می‌فرستیم که همین امر، وقت و هزینه زیادی می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها