ورزش اول ایران نگران بودجه نباشد

سعیدلو: 20 میلیارد به کشتی می‌دهیم

گروه ورزش: علی سعیدلو دلش قرص به دریافت 2هزار میلیارد تومان پولی است که قرار است از محل یک درصد بند «ب» به بدنه ورزش کشور تزریق شود. بر همین اساس نیز اعلام می‌کند به کشتی 20 میلیارد تومان بودجه خواهد داد تا ورزش اول ایران برای مدال‌آوری دغدغه مالی نداشته باشد.رئیس سازمان تربیت بدنی همه امیدش برای تصویب این یک درصد به مجلس شورای اسلامی ‌است تا بندی که پیش از این از سوی سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دولتی به صورت اختیاری صرف شده این بار با قیدالزام، و طبق برآوردهای کارشناسی علی سعیدلو 2 هزار میلیارد تومان را به ورزش ایران تزریق کند. ورزشی که با وجود توجهات بسیار دولت در افزایش بودجه‌های جاری و عمرانی هنوز خالی از تنگناهای مالی نیست.
کد خبر: ۲۸۹۰۹۳

پیش‌بینی این 2 هزار میلیارد تومان باعث شده تا در همین ابتدای کار رئیس سازمان تربیت بدنی در دیدار و گفتگوهایی که با مسوولان فدراسیون‌ها و به منظور آشنایی با مسائل و مشکلاتشان دارد، پیشاپیش برای این پول چک سفید بکشد. مثلا سعیدلو با اندیشه کردن به راه‌اندازی شبکه تلویزیونی ورزش، فعلا 100 میلیارد تومان برای آن کنار گذاشته است.

رئیس سازمان در دیدار با مسوولان فدراسیون کشتی هم کلی از کار آنان تعریف و تمجید کرد و با اشاره به اهمیت و نقشی که کشتی می‌تواند در اعتلای نام ایران داشته باشد، تاکید کرد بهترین‌ها باید در خدمت ورزش اول کشور باشد.

سعیدلو اضافه کرد: بر عکس برخی رشته‌ها که باید برای آنها در کشور ظرفیت‌سازی شود، کشتی در خون مردم ایران بوده و در واقع یک معدن بسیار بزرگ برای رشد و توسعه این رشته وجود دارد. این نکته از طرفی کار ما را ساده و از طرف دیگر بار مسوولیت را سنگین می‌کند که بتوانیم توقع و انتظارات مردم را برآورده کنیم، چرا که هیچ شکستی در کشتی قابل توجیه نیست و ما باید در این رشته سرآمد جهان باشیم.

رئیس سازمان تربیت بدنی با بیان این‌که اهتزاز پرچم ایران اسلامی‌ را نمی‌توان با هیچ مبلغی ارزش‌گذاری کرد، افزود: ورزشی که این همه افتخارآفرینی کرده به هیچ عنوان نباید دغدغه مالی داشته باشد، هر چند منابع مالی ورزش تاکنون محدود بوده اما همین منابع محدود هم به صورت متوازن بین فدراسیون‌های مختلف توزیع نشده است.

سعیدلو با تاکید بر این‌که باید انتظارها متناسب با امکانات باشد، ادامه داد: برخی این توقع را دارند که ما در دنیا در بسیاری از رشته‌های ورزشی حرف اول را بزنیم، طبیعی است که برای رسیدن به این هدف باید اعتبارات لازم مهیا باشد. راهکار ما در این رابطه این است که هزینه کردن یک درصد از اعتبارات جاری دستگاه‌های اجرایی در ورزش به شکل اجباری باشد تا رقمی‌ در حدود 2 هزار میلیارد تومان به ورزش کشور تزریق شود. بدیهی است در صورتی که این مهم عملی شود بسیاری از مشکلات ورزش مرتفع خواهد شد و ورزش اول کشور که امروز نیاز خود را 5 میلیارد تومان می‌بیند بودجه‌ای 20 میلیاردی را دریافت خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها