سرانجام پیشنهاد تغییر ساعات فعالیت مراکز آموزشی، ادارات و اصناف در شرایطی به تصویب شورای عالی ترافیک وزارت کشور رسید که مسوولان و متولیان ترافیک معتقدند، اجرای این برنامه تاثیر قابل توجهی در بهبود وضعیت ترافیک پایتخت خواهد داشت، گرچه باید این طرح را در عمل مورد ارزیابی قرار داد. کارشناسان نظر می‌دهند:
کد خبر: ۲۸۸۸۳۸

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

هر چند این طرح نقاط ضعفی دارد، اما نقاط قوت آن بیشتر است و نمی‌توان طرح را به این دلایل کنار گذاشت، طبق پیش‌بینی‌ها در جریان اجرای این طرح 10 تا 12 درصد بهبود در ترافیک شهر تهران حاصل شده و صرفه‌جویی قابل‌قبولی را در میزان مصرف سوخت و زمان خواهیم داشت.

سیدجعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

با اجرا و تثبیت طرح تغییر ساعات کاری ادارت و مراکز آموزشی و در صورت همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط، شاخص‌های ترافیکی در تهران تا 5/12 درصد بهبود می‌یابد.

جعفر ربیعی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران:

ساعت پیک صبحگاهی در مترو با اجرای طرح تغییر ساعات کاری ادارات و مراکز آموزشی از ساعت 6 تا 9 صبح خواهد شد که با توجه به ایجاد فاصله معنادار بین موج سفرها، ازدحام مسافران در ساعات پیک در ایستگاه‌های مترو کاهش خواهد یافت.

سرهنگ پریزاد، معاون ترافیک راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ:

اجرای طرح تغییر ساعات اداری بر ترافیک در هفته نخست ممکن است به دلیل ناهماهنگی برخی دستگاه‌ها چندان مشهود نباشد، اما در هفته‌های بعد، تاثیر خود را نشان خواهد داد. گمان می‌کنم اجرای این طرح سبب توزیع سفر در تمامی ساعات روز شده و از حجم ترافیک شهر خواهد کاست.

دکتر جعفر موسوی، کارشناس حوزه شهری:

به نظرمی رسد در تعیین ساعات کار، کمی شتابزده عمل شده است. نکته اصلی این است که در تغییر نیم ساعته شروع کار مدارس، مشکل خانواده‌های کارمند در نظر گرفته نشده است؛ به گونه‌ای که ساعت شروع به کار والدین قبل از فرزندان است. نکته دیگر این‌که اگر قرار است این طرح آزمایشی اجرا شود، چرا اکنون که یک ماه از سال تحصیلی گذشته و از بار ترافیکی کاسته شده است؟ به عبارت دیگر، مردم خود را با شرایط جدید عادت داده‌اند و هر گونه تغییر موجب پیچیده‌تر شدن مساله می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها