گروه اقتصاد: رئیس مرکز آمار ایران اعلام کرد: مرحله اجرایی سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن از 17 آبان در کشور آغاز می‌شود. به گزارش ایسنا، محمد مدد با اشاره به این‌که فرم‌های مربوط به سرشماری نفوس و مسکن تغییر کرده و سرشماری آزمایشی برای مشخص شدن ایرادهای احتمالی در روش جدید انجام می‌شود، افزود: این سرشماری که به مدت 10 روز به طول می‌انجامد، در 30 استان کشور و از میان 25 هزار خانوار به اجرا درمی‌آید.وی تصریح کرد: در این سرشماری 30 شهر و 90 روستا تحت پوشش قرار می‌گیرد و اطلاعات به دست آمده پس از پالایش بررسی خواهد شد؛ اما این کار تنها جنبه آزمایشی دارد و با استفاده از نتایج آن، فرم‌های جدید سرشماری ارزیابی خواهد شد.
کد خبر: ۲۸۸۸۱۲

مدد با بیان این‌که در این سرشماری از 3 روش برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده می‌شود، گفت: یک روش مراجعه حضوری به خانواده‌هاست. روش دیگر استفاده از امکان پست فرم‌ها و روش‌دیگر قرار دادن فرم سرشماری روی سایت مرکز آمار است که در این دو روش اخیر، فرد پس از پر کردن فرم و ثبت شماره ملی، اطلاعات را به مرکز آمار بازمی‌گرداند.

سرشماری‌های عمومی نفوس و مسکن معمولا در کشور هر 10 سال یک بار برگزار می‌شد؛ اما پس از سرشماری سال 1385 قرار شد که این سرشماری‌ هر 5 سال یک‌ بار برگزار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها