گروه رسانه: بهرام بیضایی، کیانوش عیاری، مسعود کیمیایی، جمال شورجه و جواد اردکانی، کارگردانانی هستند که دیروز مجوز ساخت فیلم‌های جدید خود را از معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفتند. بیضایی قرار است فیلم «مقصد» را بسازد که فیلمنامه‌اش را چند سال پیش منتشر کرد. داستان مقصد درباره زنی است که می‌خواهد جنازه شوهرش را از جایی به جای دیگر ببرد. داستان مقصد در این سفر 4 نفره روایت می‌شود، زن شوهر از دست داده، برادرش، راننده و جنازه، مسافران مقصد هستند. این فیلم را قرار است مهدی کریمی تهیه کند.
کد خبر: ۲۸۸۷۹۰

کیانوش عیاری هم می‌خواهد با سفری به سال 1310 داستان «خانه پدری» را در سینما بازگو کند. فارس اعلام کرده که قرار است در این فیلم مهدی هاشمی، فاطمه معتمدآریا و مهران رجبی بازی کنند. البته این اسامی است که در فرم پروانه ساخت فیلم که چند ماه پیش به معاونت سینمایی داده شده تا فیلم مجوز ساخت دریافت کند، قید شده است که با شرایط جدید شاید عیاری مجبور باشد درباره یکی از بازیگرانش تجدید نظر کند. کیمیایی هم که منتظر اکران فیلم «محاکمه در خیابان» است مجوز ساخت فیلم «تبعید سایه‌ها» را گرفت.

جواد اردکانی، سال گذشته با فیلم «به کبودی یاس» به جشنواره فیلم فجر آمد و تندیس بهترین فیلم ملی را هم از آن خود کرد. او در این فیلم که هنوز اکران عمومی نشده است، زندگی شهید برونسی را به تصویر کشیده است. اکنون این کارگردان تصمیم دارد فیلم «شور شیرین» را با موضوع دفاع مقدس مقابل دوربین ببرد. از آنجا که اردکانی‌، زاده مشهد است، فیلم جدید خود را هم در استان خراسان خواهد ساخت. جمال شورجه هم تصمیم دارد فیلم جنگی «یاس‌های پنهان» را مقابل دوربین ببرد. آخرین فیلمی که شورجه ساخت، «وعده دیدار» نام داشت که آن را سال 82 مقابل دوربین برد. سال گذشته هم شورجه برای فیلم نفوذی پروانه ساخت گرفت، اما آن را مقابل دوربین نبرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها