گروه سلامت: روزگاران نه چندان دور آنقدر شمار بیماری سرطان محدود بود که مادر‌بزرگ‌های ما از این بیماری به عنوان «اسمش را نیار» یاد می‌کردند، حالا آمار سرطان در کشور به جایی رسیده که رئیس انجمن سرطان ایران با اظهار نگرانی، از رشد فزاینده بیماران سرطانی به عنوان یک‌سونامی ناگهانی نام می‌برد. دکتر عبدالله فضلعلی‌زاده روز گذشته در پنجمین همایش سرطان ایران در سالن همایش‌های رازی تاکید کرد: مسوولان و برنامه‌ریزان نظام سلامت کشور باید توجه ویژه‌ای به این مساله داشته باشند.
کد خبر: ۲۸۸۷۸۰

وی اظهار کرد: سرطان به عنوان یکی از معضلات جامعه بشری با تهدید انسان‌ها در تمام گروه‌های سنی، سبب خسارات جانی و مالی فراوانی می‌شود که کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با اشاره به آمارهای جهانی که حکایت از یک رشد فزاینده انواع سرطان‌ها در تمام جوامع بشری دارد، افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی سیاستگذاران کشورها در دهه‌های اخیر، افزایش هزینه‌های درمان سرطان است.

فضلعلی‌زاده گفت: بررسی‌هایی که از میزان مراجعه بیماران به سرطان‌شناسان در بین سال‌های 1998 تا 2003 صورت گرفته است، نشان می‌دهد که تعداد بیماران از 11‌میلیون و 800 هزار نفر در سال 2005 به 18‌میلیون و 200 هزار نفر در سال 2020 خواهد رسید.

وی با تاکید بر نیاز جامعه برای افزایش تربیت آنکلوژیست (سرطان‌شناس) افزود: متاسفانه با کمبود نیروی متخصص بخصوص آنکلوژیست در کشور مواجه هستیم که این موضوع باید در برنامه‌های سیاستگذاران کشور مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی گفت: پول‌هایی که در بخش درمان بیماران سرطانی هزینه می‌شود، می‌بایست در تشخیص بیماری به کار گرفته شود. زیرا، پیشگیری و غربالگری از جمله مسائل مهمی است که در کنترل این بیماری باید به آن پرداخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها