نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را موظف کردند که یارانه آرد و نان را به مصرف‌کنندگان پرداخت و رقم آن را در بودجه سنواتی پیش‌بینی کند. همچنین مجلس، دولت را موظف کرد سرانه نان روستاییان و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت و اقشار آسیب‌پذیر در دیگر شهرها به تشخیص دولت حداقل 50 درصد بیشتر از یارانه سرانه پرداخت شود.
کد خبر: ۲۸۸۷۷۵

حذف دارو از شمول هدفمند شدن یارانه‌ها

با رای موافق نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دارو از شمول موضوع هدفمندکردن یارانه‌ها خارج شد.

نمایندگان مجلس به دلیل این‌که دارو یک کالای اورژانسی ارزیابی می‌شود و نباید آن را به عنوان کالای لوکس تصور کرد، آن را از شمول موضوع هدفمندکردن یارانه‌ها خارج کردند.

در ادامه بررسی جزئیات این لایحه، همچنین مجلس مقرر کرد میانگین بهای آب برای مصارف مختلف به گونه‌ای تعیین شود که بتدریج تا پایان برنامه پنجساله پنجم، معادل قیمت تمام شده آن باشد.

معرفی 3 وزیر باقیمانده دولت

برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از معرفی 3 وزیر پیشنهادی دولت برای پست‌های وزارت آموزش و پرورش، رفاه و نیرو خبر دادند.گفته می‌شود در این نامه حمیدرضا حاجی‌بابایی (نماینده فعلی همدان)، صادق محصولی و علی ذبیحی به ترتیب برای پست‌های آموزش و پرورش، رفاه و نیرو از سوی رئیس‌جمهور به مجلس معرفی شده‌اند.

شکایت 100 نماینده از میرحسین موسوی

حمید رسایی نماینده تهران و عضو فراکسیون انقلاب اسلامی از شکایت حدود 100 نماینده از میرحسین موسوی به دادستان کل کشور خبر داد.این نماینده حامی دولت با اشاره به این‌که این نمایندگان اغلب از حقوقدانان مجلس هستند، گفت: این درخواست از سوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هم داده شده که مستند به یک سری دلایل محکم است.

طرح وحدت ملی کنار گذاشته می‌شود

قدرت‌الله علیخانی، عضو فراکسیون اقلیت مجلس گفت: در صورت صلاحدید طرح وحدت ملی کنار گذاشته می‌شود.وی درخصوص طرح وحدت ملی از سوی رئیس مجلس خبرگان و پیگیری آن توسط برخی اصولگرایان افزود: اگر مجوزی برای این طرح هم صادر شود دو طیف دور هم جمع می‌شویم و طرحی را برای تکمیل آن ارائه می‌کنیم.

درخواست برای تعلیق کمک‌ها به پاکستان

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در تذکری کتبی به رئیس‌جمهور خواستار تعلیق کمک‌های ایران به پاکستان شد. نماینده اسلام‌آباد درخصوص تذکر خود، گفت: تا زمانی ‌که حسن‌نیت پاکستان بویژه در کنترل مرزها ثابت نشود، باید هرگونه کمک به این کشور به حالت تعلیق درآید.

بیانیه کمیسیون امنیت در خصوص حوادث پس از انتخابات

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با صدور بیانیه‌ای در خصوص حوادث بعد از انتخابات خواستار پیگیری محاکمه سران اغتشاشات و تعیین تکلیف زندانیان از سوی قوه قضاییه شد. در این بیانیه با اشاره به دشمنی‌های بدون پرده‌پوشی در بلواهای پس از انتخابات از قوه قضاییه خواسته شده تا با انجام بهنگام مسوولیت سنگین خویش در اجرای عدالت از حق ملت مظلوم دفاع کند.

اعتراضات و تذکرات

به هنگام بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها، اعتراضات و تذکرات زیادی به هیات‌رئیسه مجلس داده شد که یکی از مهم‌ترین آنها هنگام بررسی ماده 4 لایحه بود که به بحث حمایت از اقشار آسیب‌پذیر اختصاص داشت. مصطفی کواکبیان نماینده سمنان در اعتراض به این ماده خطاب به رئیس جلسه که به عهده محمدرضا باهنر بود، گفت: برخی نمایندگان وقتی به حوزه‌های انتخابیه می‌روند بشدت طرفدار محرومان هستند، اما وقتی به مجلس می‌آیند علیه آنان کار می‌کنند. این اظهارنظر از سوی باهنر و تعداد زیادی از نمایندگان با اعتراض روبه‌رو شد که در نهایت رئیس جلسه اعلام کرد: اظهارات این نماینده توهین به نمایندگان و یک نوع متلک به مردم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها