گروه حوادث: فرمانده نیروی انتظامی، از نگرانی مردم در ارتباط با موادمخدر خبر داد و گفت: باید به مطالبات مردم پاسخ مناسب ارائه کرد. به گزارش «جام‌جم»، در مراسم گشایش همایش عمومی مدیران و فرماندهان انتظامی تهران بزرگ، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به این موضوع گفت: در حال حاضر، بی‌نظمی‌های اجتماعی جایگزین ناامنی شده و پلیس به سهم خود باید در پاسخ به مطالبات مردم تلاش کند و از این مطالبات، ارزیابی دقیق داشته باشد.
کد خبر: ۲۸۸۷۵۷

وی افزود: یکی از این مطالبات در خصوص موادمخدر است، زیرا در حال حاضر یک میلیون معتاد رسمی در کشور وجود دارد و نمی‌توان از کنار این مساله بسادگی گذشت.

فرمانده ناجا بخش دیگری از مطالبات مردم را گره کور ترافیک دانست و گفت: اگر چه در چند سال گذشته تلاش‌هایی در ارتباط با حل مشکلات ترافیک صورت گرفته اما تمامی این فعالیت‌ها حاکی از آن است که ترافیک تهران درمان قطعی ندارد و برای درمان قطعی آن نیاز به جراحی‌های اصولی و حرفه‌ای است.

احمدی‌مقدم با اشاره به استفاده از دوربین برای کنترل تخلفات رانندگی گفت: از طریق این دوربین‌ها در 6 ماهه اول امسال، 550 هزار جریمه ثبت شده که 50 هزار جریمه را دوربین‌های شهرداری و 500 هزار جریمه دیگر را دوربین‌های راهنمایی و رانندگی ثبت کرده‌اند. فرمانده نیروی انتظامی افزود: طرح انضباط اجتماعی به منظور پاسخگویی به مطالبات مردم به اجرا درمی‌آید و امیدوارم این طرح فراگیر و با کمک رسانه‌ها فرهنگ رانندگی و احترام به قوانین نهادینه شود. وی اضافه کرد: در نیمه دوم سال نیز آلودگی هوا به دیگر مشکلات شهری اضافه می‌شود که وزارت بهداشت و دیگر دستگاه‌های مرتبط باید در این ارتباط به وظایف خویش عمل کنند. سردار احمدی‌مقدم با اشاره به بازداشتگاه کهریزک که برای نگهداری اراذل و اوباش ساخته شده بود،‌گفت: دستگیری اوباش و قداره‌بندها موجب رضایتمندی گسترده مردم بود و پس از تعطیلی این بازداشتگاه، یک بازداشتگاه دیگر در یک مکان جدید با رعایت استانداردها ساخته شده که باید مجوز راه‌اندازی آن از سوی سازمان زندان‌ها صادر شود، زیرا پلیس اجازه نخواهد داد اراذل و اوباش، در سایه مسائل سیاسی احساس امنیت کنند.

فرمانده ناجا در حاشیه این همایش نیز با اشاره به حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان گفت: مقابله با این قبیل حرکات ددمنشانه در منطقه مستلزم مساعدت و همدلی کشورهای همسایه است و پلیس نیز برای ایجاد امنیت در این استان، طرح‌های امنیتی خاص خود را دارد که از جمله این طرح‌ها می‌توان به انسداد مرزها اشاره کرد که پس از گذشت 7 ماه از سال جدید، هنوز هیچ بودجه‌ای در این ارتباط توزیع نشده است. وی تصریح کرد: عمده حوادث سیستان و بلوچستان ریشه در کشورهای خارجی دارد و می‌توان ردپای سازمان‌های استکبار جهانی را در این اقدامات ددمنشانه مشاهده کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها