جام‌جم آنلاین: عبدالله عبدالله، یکی از 2 نامزد اصلی انتخابات ریاست‌ جمهور افغانستان مذاکره با حامد کرزای، رقیبش را به تایید برگزاری دور دوم انتخابات مشروط کرده است. فاضل سنچارکی، نماینده عبدالله دیروز به خبرگزاری فارس گفت: اگرچه ترجیح می‌دهیم دور بعدی مطابق قانون برگزار شود اما دلایل فنی مانع تحقق این هدف است.
کد خبر: ۲۸۸۷۴۵

وی با اشاره به قبول نتیجه انتخابات از سوی کرزای افزود: اگر برگزاری دور دوم انتخابات در سال جاری ممکن نباشد باید راهکاری مناسب در نظر گرفته شود.

پیام کیانی به مردم مناطق قبایلی

جام‌جم آنلاین: سرلشکر اشفق پرویز کیانی، فرمانده ارتش پاکستان روز گذشته تاکید کرد کشورش عزم خود را برای ریشه‌کنی تروریست‌ها جزم کرده اما با مردم قبایلی دشمنی ندارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کیانی در نامه‌ای خطاب به قبیله محسود آنها را دوستدار پاکستان و هدف حملات ارتش را نابودی ترویست‌ها توصیف کرده است.او یادآوری کرده ارتش پاکستان هرگز نمی‌خواهد مردم غیور منطقه را هدف قرار دهد بلکه به دنبال سرکوب تروریست‌های ازبک، عوامل خارجی و تروریست‌ها ست.

دیدار بایدن و مالکی

جام‌جم آنلاین: جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور آمریکا که مسوول فراهم سازی مقدمات خروج نیروهای آمریکایی از عراق است دیروز با نوری مالکی، نخست‌زیر عراق دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بایدن با مالکی که برای حضور در کنفرانسی اقتصادی در واشنگتن،‌ پایتخت آمریکا به سر می‌برد دیدار داشته است.بایدن ماه گذشته و در سفر به عراق اعلام کرده بود انتخابات پارلمانی برنامه‌ریزی شده برای ماه ژانویه (زمستان امسال) برای آینده عراق حیاتی است.

دستور استعفا در قرقیزستان

جام‌جم آنلاین: قربان‌بیک باقی‌اف، رئیس‌جمهور قرقیزستان که پیشتر از دولتش خواسته بود برای تحقق اصلاحات جامع استعفا دهد دیروز نامه استعفای وزرایش را دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تمامی کابینه قرقیزستان روز گذشته استعفای خود را برای برآوردن خواست باقی‌اف به او ارائه دادند.باقی‌اف به دنبال اعلام این خبر صبح دیروز طی سخنانی خواستار بازسازی گسترده دولت قرقیزستان و اانجام اصلاحات در همه حوزه‌ها شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها