گروه حوادث: اعضای یک باند بزرگ سرقت که به صورت گسترده اقدام به سرقت اموال مردم می‌کردند، پس از دستگیری به 700 فقره سرقت اعتراف کردند. به گزارش «جام‌جم» از چندی پیش شکایت‌های متعدد مردمی در ارتباط با کیف‌قاپی، زورگیری، گردنبندقاپی و سرقت داخل خودرو در محدوده جنوب تهران از سوی مالباختگان به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش می‌شد، تا این که با ارتکاب چند فقره از این سرقت‌ها در حوزه کلانتری 116 مولوی، سرگرد رضایی رئیس کلانتری مولوی یک تیم ویژه از ماموران واحد تجسس را مسوول پیگیری این شکایت‌ها کرد. در تحقیق از مالباختگان مشخص شد سارقان با استفاده از 2 دستگاه موتورسیکلت با کمین در محله‌‌های خلوت پس از نزدیک شدن به کسانی که پول یا زیورآلات به همراه داشتند به سوی آنها حمله‌ور شده و با سرقت اموال بسرعت از محل متواری می‌شوند.
کد خبر: ۲۸۸۵۷۳

جلسه ویژه

با افزایش سرقت‌ها یک جلسه ویژه با واحدهای گشتی و تجسس کلانتری تشکیل و با سرنخ‌هایی که در پی تحقیق از مالباختگان به دست آمده بود، ماموران ردپای چند مجرم سابقه‌دار در این سرقت‌ها را شناسایی کردند.

با جمع‌بندی اطلاعات تیم‌های ویژه کلانتری 116 به سرپرستی سرگرد رضایی، رئیس کلانتری و با کنترل محل‌هایی که بیشترین سرقت‌ها انجام شده بود، ابتدا یکی از متهمان را شناسایی و دستگیر کرد.

متهم دستگیر شده که اعتیاد شدیدی به موادمخدر صنعتی از نوع کراک داشت، در تحقیقات مقدماتی در واحد تجسس کلانتری اعتراف کرد، از چندی پیش به اتفاق 4 نفر از دوستانم که در محدوده خیابان غار سکونت داریم، یک باند سرقت تشکیل دادیم و پس از حضور در نقاط مختلف جنوب شهر، افرادی را که از بانک خارج می‌‌شدند یا کیف حمل می‌کردند، زیرنظر می‌گرفتیم و در فرصتی مناسب اموالشان را سرقت و در صورت مقاومت، به آنها حمله می‌کردیم و دست به سرقت می‌زدیم.

دستور قضایی

به دنبال این اعترافات، ماموران تجسس کلانتری 116 با شناسایی مخفیگاه 4 عضو دیگر این باند در یکی از محله‌های جنوبی تهران، وارد این محل شدند و هر 4‌عضو دیگر این باند را که تحت تعقیب داشتند با مجوز قضایی دستگیر کردند.

این متهمان در تحقیقات ابتدا منکر جرم شدند و بیان کردند پس از آزادی از زندان مرتکب اعمال خلاف قانون نشده‌اند؛ اما پس از مشاهده دیگر همدست خود که ابتدا دستگیر شده بود، زبان به اعتراف گشودند و به ارتکاب جرایم مختلف اعتراف کردند.

700 فقره سرقت

این متهمان بیان کردند پس از آزادی از زندان و به دلیل اعتیاد شدیدی که به مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه و کراک داشتند، به صورت گسترده دست به کیف‌قاپی، موبایل‌قاپی، سرقت موتور، گردنبند‌قاپی و سرقت لوازم داخل خودرو می‌زدند و سپس با فروش اموال مسروقه، اقدام به تهیه مواد مخدر می‌کرده‌اند.

با اعتراف اعضای این باند به 700 فقره سرقت در منطقه جنوب و شرق تهران، متهمان به دادسرا منتقل شدند و با قرار قانونی اعضای این باند برای ادامه تحقیقات و شناسایی خریداران اموال مسروقه در اختیار ماموران پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

این گزارش حاکی است اعضای این باند تبحر خاصی در موتورسواری داشته و علاوه بر انواع سرقت‌ها با مشاهده خودروهایی که فاقد تجهیزات ایمنی بودند و در محله‌های خلوت پارک شده بودند، بلافاصله با گشودن در خودروها یا صندوق عقب اقدام به سرقت اموال مردم می‌کرده‌اند. تحقیق درخصوص اعمال مجرمانه اعضای این باند ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها