رئیس مرکز آمار ایران گفت : چنانچه اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها پنج دهک جمعیتی را شامل شود ، 9 میلیون خانوار با حدود 36 میلیون نفرمشمول دریافت یارانه نقدی می شوند.
کد خبر: ۲۸۸۴۵۴

محمد مدد در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود : هر دهک یکدهم خانوارهای کشور است ، بنابراین اگر جمعیت کشور در سال 87 را حدود 71 میلیون نفر در نظر بگیریم حدود 18 میلیون خانوار می شود و هر دهک حدود یک میلیون و هشتصد هزار خانوار را در بر می گیرد.

رئیس مرکز آمار ایران درباره سرنوشت افراد یا خانوارهایی که به هر علت موفق به پرکردن پرسشنامه اطلاعات اقتصادی خانوارها نشده اند ، گفت: پس از روشن شدن وضع اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها ، مراکزی در کشور معرفی می شوند تا اطلاعات پرسشنامه ها و تغییراتی که در خانوارها ایجاد شده از جمله افزایش شمار جمعیت خانوار با تولد یا تغییر خانوار، ازدواج یا فوت افراد ؛ اصلاح شود.

رئیس مرکز آمار به خانوارها اطمینان داد پس از تصویب لایحه هدفمند کردن یارانه ها زمان مناسبی برای اصلاح اطلاعات اقتصادی آنها یا دریافت اطلاعات اقتصادی آن دسته از افرادی که در مهلت تعیین شده موفق به ارائه پرسشنامه های خود نشدند، در نظر گرفته می شود.

وی با بیان اینکه طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها پارسال برای اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها انجام و اطلاعات دریافتی با داده های موجود در بیست دستگاه دولتی مقایسه شده است ، گفت: بیش از هفتاد درصد اطلاعات ارائه شده درست است.

مدد افزود : بخشی از سی درصد اطلاعات ناقص یا نادرست نیز بر اساس اطلاعات دریافتی از دستگاهها اصلاح شده است که با تعیین زمان هدفمند شدن یارانه ها ؛ با فراخوان و در هماهنگی با خانوارها تکمیل یا اصلاح می شوند.

مدد گفت: اطلاعات دریافتی از دستگاههای دولتی در پرسشنامه افراد درج و اصلاح شده است و پیش از هدفمند کردن یارانه ها برای تائید یا تصحیح به اطلاع افراد می رسد.

مدد با بیان اینکه کد ملی افراد ملاک شناسایی قرار گرفته است افزود: 99 و نیم درصد هویت شناسایی افراد شامل نام، نام خانوادگی ، نام فرزندان ، نام پدر ، نام مادر و نام همسر ؛ درست بوده است.

رئیس مرکز آمار گفت: بیش از 85 درصد اطلاعات تحصیلی افراد و بیش از 80 درصد اطلاعات مربوط به داشتن خودرو نیز درست بوده و در این باره اطلاعات کارت سوخت خودروها بسیار کمک کننده بوده است.

وی افزود: اطلاعات ارائه شده درباره تسهیلات بانکی با بانکها و در مورد بیمه باسازمان تامین اجتماعی بررسی شد.

رئیس مرکز امار ایران اظهارداشت : اطلاعات افراد بر اساس آنچه مرکز آمار از دستگاهها دریافت کرده ، اصلاح شده است اما باید خود افراد نیز با کد ملی و کدرهگیری که هنگام ارائه پرسشنامه دریافت کردند ، به پایگاه اینترنتی که اعلام می شود وارد شوند و در صورت درست بودن اطلاعات آن را تائید کنند و نیاز به مراجعه به جایی نیست اما چنانچه اطلاعات درج شده مورد تائید آنها نباشد باید به مراکز اصلاح اطلاعات که نشانی آنها متعاقبا اعلام می شود مراجعه کنند.

رئیس مرکز آمار ایران بیشترین پاسخ های نادرست را مربوط به اطلاعات اقتصادی به ویژه درآمد خانوارها دانست و گفت: برخی از افراد خودرو داشته اند در حالیکه در پرسشنامه ها خود را فاقد خودرو معرفی کردند.

وی افزود: البته ممکن است برخی افراد هنگام درج اطلاعات در پرسشنامه مثلاً خودرو را فروخته باشند اما سند آن هنوز به نام آنها باشد اینها از جمله مواردی است که باید با مراجعه به پایگاههایی که اعلام می شود و ارائه اسناد مربوط اصلاع شود.

رئیس مرکز آمار ایران گفت: پس از تصویب لایحه هدفمندکردن یارانه ها، اطلاعات اقتصادی خانوارها هم برای اجرا ، ویرایش مجدد می شود تا اطلاعات ، کاملاً دقیق باشد.

رئیس مرکز آمار درباره معیار تعیین هر دهک گفت: توان اقتصادی افراد در بعد خانوار ملاک اصلی تعیین دهک ها بوده و مواردی مانند میزان دستمزد دریافتی، ارزش ملک، پس انداز و داشتن خودرو ملاک قرار گرفته است.

وی افزود: این اطلاعات با استفاده از جدیدترین یافته های علوم آماری و با استفاده از طرح هزینه- درآمد خانوار در مدلی علمی و اقتصادی، پردازش شده است.

مدد گفت: امتیازبندی حدود 65 میلیون نفر از جمعیت کشور که در ابتدا برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده بودند انجام شد و پس از مصوبه مجلس درباره اینکه چند دهک و چگونه یارانه دریافت کنند، درباره خانوارها اعمال خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها