رضا رفیع: فکر بد نکنید. قصد ما خدای‌نکرده گوشه کنایه زدن به وضعیت سوق‌الجیشی و استراتژیک هیات دولت خودمان نیست. منظور و مراد ما هیات دولت کشور ناشناخته مالدیو است که در جنوب سریلانکا قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۸۸۴۲۳

حالا این که خود سریلانکا کجا قرار گرفته است، این دیگر یک بحث کارشناسی مبسوطی است که عجالتا به ما مربوط نمی‌شود و به یک مالدیوشناس سریلانکاپژوه نیاز است. ما همین آدرس زادگاه خودمان تربت حیدریه واقع در خراسان‌رضوی را گم نکنیم، کلاهمان را هوا می‌اندازیم. فلذا در این ارتباط، شما می‌توانید به اطلس جهانی و نقشه کشورها مراجعه کنید. همه چیزها را که نباید ما بگوییم. «همه چیز را همگان دانند» که شایعه نیست. سخن درستی گفتند.

روی گیرنده خبر: روز گذشته، هیات دولت مالدیو، جلسه خود را در عمق 6 متری زیر آب برگزار کرد. در این جلسه که به ریاست محمد ناشید، رئیس‌جمهور مالدیو و با حضور اعضای کابینه برگزار شد و بیش از نیم ساعت به طول انجامید، اعضای هیات دولت با لباس غواصی در زیر آب به فعالیت‌های روزانه خود پرداختند تا توجه جهانیان را به خطر قریب‌الوقوعی که بر اثر گرمایش زمین، مالدیو و دیگر کشورهای کم ارتفاع را تهدید می‌کند، جلب نمایند. به گفته رئیس‌جمهور زیر آبی این کشور، اگر فرآیند گرمایش زمین بسرعت متوقف نگردد، باید مالدیوی‌ها زمین دیگری بخرند و کشور خود را به آنجا منتقل کنند.

بیت انترناسیونالیستی:

چو مالدیو نباشد، مگو چاره چیست
روم جای دیگر، وطن قحط نیست

پیشنهاد‌های موازی: خدا را شکر، هیات دولت ما خودش به اندازه کافی سفرهای استانی در اقصی نقاط کشورمان دارد؛ اما این سفر دولت مالدیو به اعماق زیر آب نیز کار جالبی می‌باشد که می‌تواند باعث جلب توجه جهانیان شود. همچنان که ما در این گوشه دنیا، مطلب طنز خود را امروز به همین قضیه اختصاص دادیم. چرا که باید جهانی بیندیشیم و محلی عمل کنیم. کار خوب را از همه می‌شود یاد گرفت. از این‌رو اگر دولت ما نیز بخواهد توجه افکار عمومی جهان را به برخی مشکلات کلی و اساسی کشورمان جلب کند، می‌تواند پاره‌ای از جلسات کابینه خود را درنقاطی حساس مثل نقاط زیر برگزار کند:

1- روی گسل تهران: از آنجا که حساس بودن گسل‌های تهران و خطرات احتمالی آن را بارها کارشناسان امر، از هرجناح و دسته و گروهی، گوشزد کرده‌اند و همین پریروز نیز خود گسل جنوب تهران هم این مطلب را بشدت حدود 4‌ریشتر تایید و تاکید مجدد کرد؛ فلذا پیشنهاد می‌شود که در یک‌اقدام سمبلیک، یکی از جلسات هیات دولت دهم روی یکی از گسل‌های معروف تهران برگزار شود. تا به حال که سمبل کرده‌ایم؛ بلکه با این کار سمبلیک بتوانیم حساسیت و اهمیت استراتژیک گسل‌های روی ضامن پایتخت را به تمامی مسوولان و دست‌اندرکاران مقاوم‌سازی شهر و ستاد حوادث غیرمترقبه و امثالهم گوشزد کنیم. در راستای روحیات خاص دولت خدمتگزار فعلی، می‌توانیم گسل معروف منطقه نیاوران را که مال قشر مرفه جامعه است، به عنوان محل برگزاری جلسه هیات دولت در نظر نگیریم.

2- وسط ترافیک شهر: سنگین بودن ترافیک پایتخت، حالا نقل هر کوی و برزن است. اما هنوز که هنوز است، ملت همیشه در صحنه، اعصاب و اوقات شریفش ساعت‌ها در ازدحام کوچه و خیابان خوشبخت ترافیک، به هدر می‌رود. باور کنید عزا‌گرفتیم که اگر در قیامت از ما سوال کنند که وقت خود را چگونه گذراندی؟... چگونه رویمان می‌شود بگوییم که بخش زیادی را در ترافیک...! فرشتگان مقرب الهی نخواهند خندید؟...! فلذا پیشنهاد می‌شود که یکی از جلسات راهگشای هیات دولت در یکی از میادین شلوغ شهر، همچون میدان راه‌آهن، میدان شوش، خیابان مولوی، خیابان شریعتی و... امثال ذلک برگزار شود. برای خنثی کردن آلودگی صوتی و بوق‌های خودروها نیز می‌شود از عملیات فرو کردن پنبه در گوش استفاده کرد. البته روش‌های بهتر و پیشرفته‌تری هم هست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها