گروه سیاسی: مجلس شورای اسلامی به آزادسازی قیمت بنزین و حامل‌های انرژی و افزایش قیمت برق تا پایان برنامه پنجم توسعه رای مثبت داد. نمایندگان مجلس با اختصاص 5 جلسه به بررسی جزئیات لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها، با رای به ماده یک این لایحه مقرر کردند قیمت حامل‌های انرژی به‌گونه‌ای اصلاح شود که قیمت فروش داخلی بنزین، نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید و گاز مایع و سایر مشتقات نفت بتدریج تا 5 سال‌ آینده به بهای 90 درصد قیمت تحویلی روی کشتی در خلیج فارس برسد. برمبنای تصمیم نمایندگان در این لایحه، درخصوص فروش داخلی گاز طبیعی نیز مقرر شد که میانگین قیمت گاز طبیعی در داخل تا پایان برنامه پنجم معادل 75 درصد متوسط قیمت گاز طبیعی صادراتی پس از کسر هزینه‌های انتقال، مالیات و عوارض باشد. براین مبنا دولت مکلف شد قیمت فروش نفت را تا پایان برنامه پنجم به قیمت تمام شده آن برساند.
کد خبر: ۲۸۸۳۴۲

نمایندگان مجلس همچنین در بخش دیگری از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی، دولت را مکلف کردند میانگین قیمت فروش داخلی برق را بتدریج و تا پایان برنامه پنجم توسعه معادل قیمت تمام شده آن محاسبه کند.

براین مبنا دولت مکلف شد با رعایت الگوی مصرف بهینه و افزایش بهره‌وری، قیمت برق مصرفی بخش کشاورزی را به‌گونه‌ای تعیین کند که در پایان سال پنجم برنامه توسعه پنجم، قیمت متوسط هرکیلو وات ساعت برق مصرفی کشاورزی به حداکثر معادل 30درصد قیمت متوسط برق در سایر مصارف برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها