همه فایل‌های تصویری را در تلویزیون ببینید

تبدیل به روش اکس!

این روزها به‌کمک اینترنت پرسرعت ADSL و فعالیت بسیار خوب کاربران ایرانی در دنیای بزرگ اینترنت، نوع استفاده کاربران از اینترنت نیز تا حد زیادی تغییر کرده است. شاید تا چند سال قبل، اگر فردی قصد دانلود یک فیلم از اینترنت را داشت، به دلایل مختلف از جمله اتلاف زمان بسیار طولانی، هزینه زیاد کارت اینترنت و هزینه بالای قبض تلفن از انجام این کار منصرف می‌شد. برخی از کاربران که تمام این موارد را نادیده می‌گرفتند و به دانلود یک فیلم مشغول می‌شدند نیز در بسیاری از موارد به‌دلیل قطعی‌های مکرر در ارتباطشان، فایلی را دانلود می‌کردند که اصلا قابل استفاده نبود!
کد خبر: ۲۸۸۲۶۱

‌اما با توجه به افزایش سرعت اینترنت در ایران و همچنین توسعه فرمت‌های مختلف ویدئویی و سایت‌های اشتراک‌گذاری فیلم و موسیقی، دانلود فیلم از اینترنت به امری عادی در میان کاربران تبدیل شده است؛ به‌طوری‌که می‌بینیم بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی پس از پخش اولین قسمت در تلویزیون، توسط فروشگاه‌های اینترنتی به فروش می‌رسند. یکی از فرمت‌های تصویری که در چند ماه اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده، فرمت تصویری (MKV (Matroska است.

این‌که این فرمت به چه شکل عمل می‌کند و چگونه توانسته جایگزین فرمت‌های فشرده‌ای همچون Mpeg4، .avi و ... باشد، در این مقاله مورد بحث نیست اما ذکر این نکته ضروری است که این فرمت تحولی عظیم در دنیای فیلم بوده است چون بیشتر فیلم‌های ارائه شده در این فرمت اغلب  کیفیت‌های بالا و خوبی دارند که در بسیاری از موارد کیفیت آنها از کیفیت یک فیلم دی‌وی‌دی با حجم 5/4گیگابایت نیز بیشتر است و نکته بسیار جالب توجه در این فرمت این است که حجم فایل‌های ارائه شده در این فرمت بین 300 تا 400مگابایت، یعنی چیزی حدود یک دهم حجم یک فیلم دی‌وی‌دی است. پس وقتی کاربری قصد دارد یک فیلم دی‌وی‌دی را از اینترنت دانلود کند، به‌کمک این فرمت می‌تواند 10 فیلم را در همان زمان دانلود کند!

همان‌طور که گفتیم، پیدایش این فرمت تحولی عظیم در دنیای فیلم بوده است و کاربران زیادی نیز روز‌به‌روز به طرفداران این فرمت اضافه می‌شوند، اما یکی از نیازهای کاربران پس از دانلود فیلم‌های ارائه‌شده در این فرمت، نرم‌افزاری برای تبدیل هرچه آسان و سریع این فیلم‌ها به یک فیلم قابل پخش در دستگاه‌های پخش خانگی است. این هفته قصد داریم شما را با یکی از بهترین این نرم‌افزارها آشنا کنیم.

تبدیل از نوع اکس!

نرم‌افزار فوق‌العاده و همه‌فن‌حریف ConvertXtoDVD، یکی از بهترین و سریع‌ترین برنامه‌ها برای تبدیل انواع فیلم به فرمت‌های قابل پخش در دستگاه‌های پخش خانگی است. همان‌طور که از اسم این نرم‌افزار پیداست، این برنامه ذکر نکرده که از چه فرمت‌هایی برای تبدیل پشتیبانی می‌کند و حرف ایکس را به‌جای ذکر هر فرمتی به‌کار برده است، چون می‌تواند هر فرمتی را که بخواهید، به فرمت قابل پخش در دستگاه‌های پخش خانگی تبدیل کند.

یکی برای همه

همان‌طور که گفتیم، این نرم‌افزار از انواع فرمت‌ها هنگام تبدیل فیلم پشتیبانی می‌کند. برخی از این فرمت‌ها عبارتند از:

avi, divx, xvid, mov, mkv, flv, mpegx, nsv, dvr-ms, ts, ifo, vob, asf, wmv, realmedia, rm, rmvb, ogm, ...

اگر بخواهیم دقیق‌تر فرمت‌های مورد پشتیبانی توسط این برنامه را بررسی کنیم، باید بگوییم که این برنامه بیش از 114 فرمت مختلف را پشتیبانی می‌کند، همچنین، بیش از 123 کدبردار (Decoder) ویدئویی و 103 کدبردار صوتی را در خود جای داده که موجب می‌شود  از نصب هرگونه برنامه اضافی همچون Klite Codec  و ... بی‌نیاز شوید. از دیگر نکات قابل ذکر در این بخش نیز، پشتیبانی از 9 فرمت مختلف زیرنویس توسط این برنامه قدرتمند است.

منوهای حرفه‌ای

یکی از جذابیت‌های فیلم‌های دی‌وی‌دی، منوهای موجود در آن‌هاست. شاید به نظر شما ساخت منو برای یک فیلم دی‌وی‌دی کار دشواری باشد، اما به‌کمک این نرم‌افزار، فاصله شما با انجام این کار فقط چند کلیک ساده ماوس است. این نرم‌افزار از منوهای حرفه‌ای دی‌وی‌دی پشتیبانی می‌کند و شما را قادر می‌سازد تا هر منویی را به هر شکلی که بخواهید تغییر دهید.

سرعت، دقت، سهولت

می‌دانیم که برنامه‌های زیادی برای تبدیل فرمت‌های مختلف تصویری وجود دارند که هر کدام قابلیت‌های متعددی دارند، اما آن‌چه موجب تمایز این نرم‌افزار با دیگر برنامه‌های مشابه خود شده، سرعت بسیار بالای آن در تبدیل فیلم‌ها، سهولت استفاده از آن به کمک ویزارد کمکی موجود در برنامه و دقت در پردازش‌ها هنگام تبدیل فرمت است. این برنامه قادر است تبدیل هر فیلم را در مدت زمان کمتر از یک ساعت به اتمام برساند و از پردازش‌گرهای چند هسته‌ای (Multi-Core processor) نیز پشتیبانی می‌کند.

بی‌نیازترین

اگر هنگام استفاده از نرم‌افزارهای مشابه به این برنامه، پس از تبدیل فرمت موردنظرتان ‌دنبال یک برنامه برای رایت فیلم روی دی‌وی‌دی بوده‌اید، هنگام استفاده از این برنامه به چنین مشکلاتی برنخواهید خورد، چون این برنامه از یک موتور قدرتمند رایت دی‌وی‌دی بهره‌ می‌برد که به شما این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی فیلم‌های تبدیل شده را مستقیما روی دی‌وی‌دی مورد نظرتان کپی کنید.

جدا یا باهم!

اگر بخواهید قسمت‌هایی از فیلم را قبل از شروع عملیات تبدیل حذف کنید یا چندین قسمت از یک مجموعه را به یک فیلم تبدیل کنید، این برنامه ابزار لازم را در اختیار شما قرار خواهد داد. یکی از دیگر قابلیت‌های موجود در این نرم‌افزار، پشتیبانی از قابلیت تعریف فصل‌ها (Chapter) به‌صورت خودکار یا دستی است.

 زیرنویس‌های خوانا

با حضور گسترده کاربران ایرانی در دنیای پهناور اینترنت، این روزها چند روز پس از اکران هر فیلم، زیرنویس آن فیلم به‌طور رایگان از اینترنت قابل دانلود است. پس اگر قصد دارید فیلم‌های مورد علاقه‌تان را با زیرنویس فارسی مشاهده کنید یا حتی اگر برای تقویت زبان انگلیسی خود از زیرنویس‌های انگلیسی استفاده می‌کنید، این برنامه با پشتیبانی از زیرنویس‌ها در فرمت‌های مختلف، شما را قادر می‌سازد تا فیلم خود را زیرنویس‌دار کنید. برای این بخش نیز قابلیت‌های فراوانی همچون تغییر در محل قرارگیری، نوع قلم، اندازه قلم و ... متون زیرنویس وجود دارد که بهتر است خودتان هنگام استفاده از برنامه با تمام آن‌ها آشنا شوید. (اگر قصد دارید از زیرنویس‌های فارسی استفاده کنید توصیه می‌کنیم قلم «ترافیک» را برای نمایش متن زیرنویس انتخاب کنید.)

برخی از دیگر قابلیت‌های ‌این نرم‌افزار قدرتمند، پشتیبانی از استانداردهای مختلف تصویری همچون NTSC, PAL ، تغییر سایز خودکار فیلم‌ها در صورت نیاز، پشتیبانی از 23 زبان مختلف و قابلیت نصب روی ویندوزهای اکس‌پی و ویستا 32 و 64 بیتی است.

چنانچه شما هم فیلم‌هایی را از اینترنت دانلود کرده‌اید و می‌خواهید در جمع خانواده روی دستگاه تلویزیون به مشاهده آن‌ها بپردازید، می‌توانید با مراجعه به بخش دانلود در سایت زیر، نسخه‌ای از این نرم‌افزار را دریافت کنید:

http://www.vso-software.fr

امیر عصاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها