آمازون که با معرفی نسل دوم کتاب‌خوان الکترونیکی خود به‌نام کیندل2، موفقیت چشم‌گیری را در بازار به‌دست آورد، در تلاش است تا این محصول را به بیش از 100 کشور دنیا، ازجمله چین و عمده کشورهای اروپایی صادر کند.
کد خبر: ۲۸۸۲۵۶

به‌گزارش رویترز، پنجنشبه گذشته، این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که به بازار جهانی رفته و با رقبایی چون سونی مقابله خواهد کرد. قیمت کیندل در دیگر کشورها، 279 دلار تخمین زده شده است. آمازون همچنین اعلام کرد قیمت کیندل در آمریکا به 259 دلار (از 299 دلار) کاهش خواهد یافت و این تخفیف 13 درصدی، قیمت این دستگاه را با رقبا نزدیک‌تر خواهد کرد. گفتنی است که قیمت جدید کیندل نسبت به سال گذشته،‌ 100 دلار ارزان‌تر است.

آمازون به‌لطف کیندل، بیش از 200هزار کتاب انگلیسی و همچنین بیش از 85 مجله بین‌المللی و آمریکایی را از طریق این دستگاه‌ها قابل خواندن کرده است.

جف بزوس، مدیرعامل این شرکت به رویترز گفت: «دیدگاه ما، ساختن کتاب الکترونیکی به‌ازای هر کتاب کاغذی است نگاه ما نگاه کوتاه مدت نیست و در دهه‌های آینده به‌عمل خواهد رسید.»

محققان، احتمال توسعه کیندل به یک دستگاه مشابه تبلت را بیشتر محتمل می‌دانند و معتقدند به‌زودی این دستگاه‌ها قابلیت ارسال ایمیل، گشت و گذار در اینترنت و ارسال پیامک را دارا خواهد بود.

اما بزوس معتقد است کیندل فعلا باید در زمینه بهبود تجربه خواندن کتاب الکترونیکی گام بردارد. در حال حاضر، آمازون در تلاش است تا کتاب‌های دیجیتال بیشتری تولید کند که علاوه بر کیندل، قابلیت خوانده شدن روی آیفون یا آیپاد تاچ را داشته‌باشند. بزوس گفت: «ما می‌خواهیم همگان کتاب‌های کیندل را تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ‌ها و ... بخوانند.»

به گفته بزوس، از هر 100 کاربری که کتاب می‌خرند، حدود 48 درصد کتاب الکترونیکی هم می‌خرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها