گروه اقتصاد: نابسامانی و بی‌نظمی در قیمت نان سنتی، از پیش از ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا امروز ادامه دارد. به گزارش فارس، افزایش قیمت نان در نقاط مختلف شهر تهران و عدم نظارت صحیح بر آن، موضوعی است که نظارت وزارت بازرگانی، سازمان بازرسی و بازرسی استانداری را می‌طلبد.
کد خبر: ۲۸۸۱۱۰

افزایش قیمت نان لواش از 20 به 30 تومان بدون تغییر وزن چانه نان، افزایش قیمت نان بربری از 50 به 100 تومان و تنوع قیمت نان سنگک از 200 تا 1500 تومان باعث نابسامانی و نارضایتی مردم از این وضعیت شده؛ چراکه علی‌رغم این افزایش قیمت، بی‌نظم و قاعده، شاهد هیچ‌گونه افزایش کیفی نان نیستیم.وحید کیارشی، معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران در پاسخ به این سوال که در شهر تهران شاهد نوسان قیمت نان سنگک از 200 تا 1500 تومان هستیم و برخی دلیل گرانفروشی را آزادپز بودن بیان می‌کنند، می‌گوید: یک قسمت از این مسائل به مصادیق تخلف و قسمتی دیگر هم به نان‌های سفارشی مربوط می‌شود.

وی با بیان این‌که یک مجموعه 20 قلمی برای قیمت نان سنتی وجود دارد، ادامه می‌دهد: قیمت نان لواش تنوری با لواش ماشینی تفاوت دارد. برخی واحدها از آرد 75 ریالی و برخی دیگر از آرد 450 ریالی استفاده می‌کنند که در ارائه قیمت‌های متفاوت اثرگذار است، ضمن این‌که در قیمت‌گذاری نان تخلف هم می‌شود و ما به هیچ وجه منکر آن نیستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها