رهبر معظم انقلا‌ب در دیدار رئیس‌جمهور سنگال:

فلسطین مظلوم نیازمند حرکت دنیای اسلام است

گروه سیاسی: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با عبدالله واد، رئیس‌جمهور سنگال، همبستگی کشورهای اسلامی را از جمله اهداف و تلاش‌های ایران در عرصه بین‌المللی برشمردند و با ابراز رضایت از گسترش روابط تجاری، صنعتی و اقتصادی دو کشور خاطرنشان کردند: ایران آمادگی دارد تجارب و دستاوردهای خود را در اختیار کشورهای اسلامی قرار دهد. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ریاست کشور سنگال بر سازمان کنفرانس اسلامی افزودند: هدف از تشکیل این سازمان پیگیری مساله فلسطین است، لذا سازمان کنفرانس اسلامی مسوولیت مهم و ظرفیت زیادی را برای ایفای نقش در موضوع فلسطین دارد و امروز واقعا فلسطین مظلوم و تنها نیازمند حرکتی محکم، درست و حساب شده‌ در دنیای اسلام است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به پشتیبانی قدرت‌های استکباری و برخی دولت‌های کشورهای اسلامی از رژیم صهیونیستی خاطرنشان کردند: خواست ملت‌های مسلمان، کمک به فلسطین است و جا دارد سازمان کنفرانس اسلامی با حمایت از مظلومان فلسطینی، در دل مردم فلسطین امید ایجاد کند. در این دیدار که احمدی‌نژاد حضور داشت، عبدالله واد، رئیس جمهور سنگال با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، سطح همکاری‌های دو کشور را عالی برشمرد و گفت: ایران دارای جایگاه مهم در دنیای اسلام است و قطعا تجربیات آن در سازمان کنفرانس اسلامی و برای جهان اسلام، ارزشمند و مفید خواهد بود. رئیس‌جمهور سنگال و رئیس سازمان کنفرانس اسلامی از برگزاری با شکوه انتخابات ریاست جمهوری در ایران و نتایج آن ابراز خرسندی کرد.
کد خبر: ۲۸۸۰۷۵

تاکید ایران و سنگال بر ضرورت حضور فعال در تحولات جهانی

روسای جمهوری اسلامی ایران و سنگال نیز در مذاکرات مشترک خود با اشاره به تغییر و تحولات جهان در عرصه‌های گوناگون تصریح کردند: گسترش و افزایش مناسبات و همکاری کشورهای اسلامی و آفریقایی و حضور فعال و اثرگذار در عرصه و تغییر و تحولات جهانی ضروری است.

احمدی‌نژاد و عبدالله واد همچنین بر ادامه همکاری‌های دو کشور در عرصه بین‌المللی تاکید کردند. احمدی‌نژاد در این مذاکرات با تاکید بر این‌که جهان در حال تحولات سریع است، اظهار کرد: کشورهای استکباری در صورت غفلت کشورهای اسلامی و آفریقایی، مشکلات خود را به این کشورها منتقل و مسائل خود را با ثروت و منابع ملت‌های آفریقایی و مسلمان حل می‌کنند.

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشورهای آفریقایی و اسلامی را فراوان دانست و گفت: کشورهای آفریقایی و اسلامی باید با توسعه مناسبات و همکاری‌ها در جهت رفع نیازها و دستیابی به استقلال در عرصه‌های مختلف گام بردارند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: نشست سران آفریقا در تهران و استفاده از ظرفیت‌های سازمان کنفرانس اسلامی به توسعه و پیشرفت ملت‌ها کمک می‌کند.

رئیس‌جمهور سنگال نیز با تاکید بر این‌که حضور ایران در آفریقا به نفع کشور‌ها و ملت‌های آفریقایی است، تصریح کرد: کشورهای آفریقایی از جمله سنگال در تلاش هستند به استقلال در عرصه‌های گوناگون از جمله کشاورزی و مواد غذایی دست پیدا کنند.

عبدالله واد با اشاره به روابط رو به گسترش و افزایش ایران و سنگال در بخش‌های مختلف گفت: سنگال خواستار توسعه و تعمیق هرچه بیشتر روابط دوجانبه و استفاده از دستاوردهای ایران در عرصه‌های گوناگون از جمله انتقال برق، آبرسانی، ایجاد نیروگاه، تامین انرژی و کشاورزی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها