سردار رجب زاده خبر داد:

افزایش 23درصدی سرقت در تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: میزان سرقت در تهران در 6 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۸۸۰۲۷

به گزارش فارس ، سردار عزیز الله رجب‌زاده امروز در همایش عمومی مدیران و فرماندهان انتظامی تهران بزرگ گفت: در 6 ماه گذشته و با شروع سال جدید پلیس طرح نوروزی را اجرا کرد که نتیجه آن حضور پررنگ و موثر نیروهای انتظامی در سطح شهر بود.

وی اظهارداشت:‌ بعد از اجرای طرح نوروزی، طرح انضباط اجتماعی در منطقه 12 شروع شد و جمع‌آوری معتادان پرخطر با همکاری شهرداری تهران آغاز شد که ادامه دارد.

سردار رجب‌زاده افزود: 700 نفر از معتادان پرخطر از سطح تهران جمع‌آوری خواهند شد که پس از آن مشکلات معتادان پرخطر تا حدودی برطرف می‌شود.اگر هماهنگی‌های لازم به موقع انجام شود جمع‌آوری معتادان پرخطر در عرض یک هفته به اتمام می‌رسد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به حوادث انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: در شب‌های تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گاهی 50 تجمع در نقاط مختلف شهر را شاهد بودیم که پلیس با خویشتنداری و حائل شدن بین طرفداران ادبیات جدیدی را در کنترل تجمعات به وجود آورد و با کمترین حادثه تجمعات را مدیریت کرد.

وی اظهار داشت: ‌بعد از فروکش کردن اغتشاشات طرح انضباط اجتماعی در منطقه 6 به اجرا درآمد و طرح پاکسازی نقاط آلوده اجرا شد.

تا این لحظه 80 نقطه آلوده تهران پاکسازی شده و جمع‌آوری معتادان پرخطر نیز ادامه دارد و تا یکماه آینده تمام نقاط آلوده تهران پاکسازی خواهد شد و اجازه نخواهیم داد این نقاط آلوده به شرایط قبلی باز گردد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: تا پایان سال چندین طرح جدید در تهران اجرا خواهد شد تا وضعیت امنیتی شهر تهران بهبود یابد.

 43 هزار و 961 فقره سرقت در تهران

سردار رجب‌زاده با ارائه آمارهای 6 ماه گذشته گفت: در 6 ماه اول امسال 43 هزار و 961 فقره انواع سرقت به پلیس گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد افزایش نشان می‌دهد.

در کشف سرقت‌ها نیز 13 درصد افزایش داشته‌ایم و در دستگیری سارقان نیز با افزایش 19درصدی مواجه هستیم.

کاهش 56 درصدی آدم ربایی

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در 6 ماه گذشته در زمینه آدم ربایی 56 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته‌ایم و در سرقت مسلحانه نیز 15درصد کاهش نسبت به مدت مشابه قبل را شاهد هستیم.‌

در کشف مواد مخدر نیز 6 درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

وی اظهار داشت: در تصادفات 19درصد، در تصادفات فوتی23 درصد، تصادفات جرحی 15درصد و در تصادفات خسارتی 28 درصد کاهش داشتیم.

در 6 ماه گذشته 550 هزار تماس با پلیس 110 برقرار شده که 160 هزار تماس عملیاتی شده است.

سردار رجب‌زاده اعلام کرد: در 6 ماه گذشته 191 هزار پرونده در کلانتری‌ها تشکیل شده و 135هزار ابلاغ اوراق قضایی به اجرا درآمده است.‌

مأموران پلیس تهران 54 هزار متهم را بدرقه کرده و در بدرقه 14 هزار زندانی نیز شرکت کردند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تأکید کرد: پلیس تهران آمادگی خود را برای مقابله با هر گونه تجمع، آشوب، بحران و ناامنی اعلام می‌کند و در تلاش است تا وضعیت امنیتی تهران را روز به روز مطلوب‌تر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها