مدیرکل امور فرهنگی صداوسیما:

فعالیت‌های رسانه ملی در هفته حج اعلام شد

همزمان با آغاز هفته حج ، برنامه‌های تولیدی و زنده حج و زیارت صداوسیما به طور گسترده از شبکه‌های ملی، برون‌مرزی و استانی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.
کد خبر: ۲۸۷۹۷۰

حسن گروسی ، مدیرکل امور فرهنگی صداوسیما با اعلام این خبر گفت: در ایام هفته حج، برنامه روضه رضوان به طور زنده هر شب از ساعت 45/18 از شبکه دوم سیما و برنامه رادیویی طواف دل نیز هر روز از ساعت 15/11 از رادیو ایران پخش می‌شود و براساس این گزارش، سایر شبکه‌های سیما و صدا نیز در این هفته نسبت به پخش برنامه‌های مورد نظر اقدام خواهند کرد.

وی افزود: تهران 20 نیز از برنامه‌های زنده شبکه تهران است که در بعضی از شب‌های هفته حج به مقوله حج تمتع و اعزام زائران می‌پردازد و به همین منظور با توجه به این‌که در برنامه‌های روضه رضوان، طواف دل، تهران 20 و سایر برنامه‌های مرتبط، مسوولان فرهنگی و اجرایی بعثه رهبر معظم انقلاب و سازمان حج و زیارت شرکت می‌کنند، به زائران حج تمتع سال جاری پیشنهاد می‌شود حتما این برنامه‌ها را ملاحظه و از توصیه‌های کارشناسان استفاده کنند.

طبق اعلام مدیرکل فرهنگی رسانه ملی، قائم مقام صداوسیما، رئیس سازمان حج و زیارت، معاونان بعثه رهبر معظم انقلاب و سازمان حج و زیارت، مدیرعامل هواپیمایی ایران ایر، رئیس هیات پزشکی حج و... از جمله مهمان‌های شرکت‌کننده در برنامه‌های زنده هفته حج می‌باشند.

گروسی گفت: فهرست برنامه‌های زنده هفته حج که از شبکه‌های صداوسیما پخش خواهد شد، در پایگاه اطلاع‌رسانی حج و زیارت صداوسیما به نشانی www.labbaik.ir قابل دسترس می‌باشد.

گروسی به پخش مستندهای مربوط به آداب و رسوم اقوام ایرانی درخصوص حج تمتع اشاره و اعلام کرد، در سال‌های گذشته مستند آداب و رسوم حج استان‌های خراسان، فارس، هرمزگان، یزد و مازندران تولید شده است که در هفته حج و ایام حج از شبکه‌های سیما پخش خواهد شد و در حج تمتع پیش رو نیز مستند حج استان‌های خوزستان و تبریز توسط مستندسازان صداوسیما تولید خواهد شد.

براساس اعلام مدیرکل فرهنگی صداوسیما، برنامه‌های رهاورد حجاز، اسرار عرفات، اسرار احرام، چشم دل، بهشت بقیع، سرشت نگاه، تبار طواف، سفر تسلیم، تمنا، 3 روز با مسافران قبله، سوغات، راهیان نور، مسافر صبح، هشت سال و سه روز، نشانی سبز، همسفر نور، زلال، هنگامه وصال، نیایش و... از تولیدات حج و زیارت صداوسیما هستند که برای پخش در ایام هفته حج و ایام حج تمتع در اختیار شبکه‌های ملی، برون‌مرزی و استانی صداوسیما قرار گرفته‌اند.

مدیر شبکه تلویزیونی اینترنتی لبیک با اعلام این مطلب که تمامی برنامه‌های مربوط از شبکه تلویزیونی اینترنتی لبیک نیز پخش خواهند شد، افزود: ان‌شاءالله تله‌فیلم «فصل آرام» در موسم حج تمتع سال جاری به کارگردانی محمدحسن لطیفی در کشور عربستان تولید می‌شود و برنامه‌های دعای کمیل بین‌الحرمین در مدینه النبی(ص) و دعاهای ندبه، عرفه و مراسم برائت از مشرکان به طور زنده و مستقیم از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و شبکه تلویزیونی اینترنتی لبیک TV.labbaik.ir پخش خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها