یک کارشناس فوتبال: در مسیر حرفه‌ای شدن این اتفاق لازم است

تاکید سعیدلو بر قانونمندی در فوتبال

گروه ورزش: رئیس سازمان تربیت بدنی بر قانونمندی در فوتبال تاکید ویژه‌ای دارد و در این راستا معتقد است مصاحبه‌ها باید ضابطه‌مند و در مسیر قانونی خویش انجام شود. به گزارش جام‌‌جم، علی سعیدلو که در بدو ورود خود به عرصه ورزش نیز به علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال توصیه کرده بود کمتر مصاحبه کند و به عوض به امور فوتبال بپردازد، عصر روز پنجشنبه و در نشست با اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال خیلی صریح‌تر در این زمینه صحبت کرد تا مشخص شود بعد از این باید بسیاری از چهره‌ها در فدراسیون فوتبال به حاشیه رفته و کار خود را در سایه انجام دهند. مثل رئیس کمیته انضباطی که از وقتی به فوتبال پا گذاشته، تمام و کمال در خبرگزاری‌ها و شبکه‌های تلویزیونی مختلف دیده شده و پشت‌سر هم از وی مصاحبه‌های جورواجور خوانده‌ایم. رویه‌ای که به لحاظ منطقی موردنظر رئیس ورزش نیست و برای همین نیز ضمن آن که بر برخورد با تخلفات و عدم عبور از ارزش‌های اخلاقی تاکید می‌کند، از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال می‌خواهد که هر کس در جای خود به وظیفه‌اش عمل کرده و در صورت نیاز به اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی، این وظیفه را متوجه مهدی تاج سخنگوی فدراسیون فوتبال کنند.
کد خبر: ۲۸۷۸۷۴

سعیدلو که در 54 روز حضورش در راس سازمان، جلسات مختلفی را با اصحاب فن برگزار کرده، نیک واقف است که مصاحبه‌های متعدد از مسوولان و روسای کمیته‌ها، فوتبال را به حاشیه می‌کشاند تا این حواشی که کم نیز نبوده همواره فوتبال را به چالش بکشاند. برای همین رئیس ورزش روی ضابطه‌مندی تاکید کرده و می‌گوید: جملگی باید بکوشیم با پرهیز از حاشیه‌هایی که بعضا فوتبال را از شرایط طبیعی خود خارج می‌کند، پاسخگوی انتظارات موجود از رشته پرطرفدار فوتبال باشیم.

وی اضافه کرد: مبنای تمام کارها در فوتبال بایستی براساس قانون و ضابطه‌مندی باشد تا ضریب خطاها پایین آمده و بتوانیم این رشته را به جایگاه اصلی‌اش هدایت کنیم.

یک کارشناس فوتبال که به لحاظ مطالعه اساسنامه فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) اطلاعات دقیقی در این زمینه دارد، با استقبال از صحبت‌های رئیس سازمان تربیت بدنی می‌گوید: در مسیر حرفه‌ای فوتبال چنین اتفاقاتی باید در فوتبال ما بیافتد. در آیین‌نامه انضباطی فیفا )FBC( نیز دقیقا اشاره شده که بردن دوربین‌های تلویزیونی داخل جلسات ممنوع است و اگر شما در اینترنت نیز جست و جو کنید مصاحبه‌ای را از مسوول کمیته انضباطی ملاحظه نخواهید کرد.

هوشنگ نصیرزاده می‌افزاید: در فوتبال ایران نیز باید همه چیز به سخنگوی فدراسیون خلاصه شود و دلیلی ندارد روسای کمیته‌های مختلف و حتی دبیران کمیته‌ها به اظهارنظر پرداخته و رد پایشان را در رسانه‌ها ببینیم. بی‌شک هیچ‌کس منکر اطلاع‌رسانی شفاف نیست‌، اما حرف این است که این مساله باید از کانال قانونی‌اش انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها