همین هفته ملی‌پوشان فوتبال نوجوانان ایران راهی نیجریه می‌شوند تا در جام‌جهانی این رده شگفتی‌ساز شوند.
کد خبر: ۲۸۷۸۷۱

تیم علی‌دوستی آنقدر در اردوهای تدارکاتی داخلی و خارجی تمرین کرده و مسابقه داده است که حالا مدیران فدراسیون فوتبال تمام امیدشان برای ماندن در پست خود را به عملکرد و نتایج آن بسته‌اند.

همه تیم‌های ملی رده‌های مختلف سنی از بزرگسالان گرفته تا نوجوانان هیچ‌گاه کارنامه درخشانی در جام‌های جهانی نداشته‌اند و موفق به صعود نشده‌اند، ولی نگاه به تیم فعلی نوجوانان زیر 17 سال ایران آنقدر جدی است که سرمربی این تیم مدعی حضور در جمع 4 تیم برتر دنیا شده است.

این در حالی است که تیم ایران در گروهی ساده قرار نگرفته و طی روزهای سوم، ششم و نهم آبان به ترتیب باید مقابل گامبیا، کلمبیا و هلند قرار بگیرد.

گامبیا در حضور تیم‌های صاحب‌نام آفریقا و جهان مثل نیجریه، غنا، کامرون و سنگال به قهرمانی آفریقا رسیده، هلند نایب‌قهرمان اروپا و کلمبیا مدعی قهرمانی جام‌جهانی است.

تیم نوجوانان ایران با حدود 40 بازیکن خود که به طور چرخشی به کار گرفته می‌شدند، اردوهای مختلفی را در آسیا، آفریقا و اروپا پشت سر گذاشته و حتی در کشورمان هم هر روز صبح و عصر به تمرین پرداخته است تا شرایطی به مراتب بهتر از سال گذشته و زمان حضورش در رقابت‌های قهرمانی آسیا پیدا کند. پارسال تیم ایران با پیروزی بر تمام حریفان دور مقدماتی و نهایی خود آن هم با تعداد گل‌های عالی به قهرمانی آسیا رسید و این‌همه تدارک پس از آن قهرمانی نشان امیدواری فراوانی برای موفقیت این تیم محسوب می‌شود. نتایجی که ملی‌پوشان نوجوان در رویارویی با حریفان تدارکاتی خارجی خود و حتی تیم‌های لیگی به دست آوردند نیز موید همین آمادگی بالاست.

آخرین اردوی خارجی تیم نوجوانان ایران به شکل هوشمندانه‌ای در کشور آفریقایی سنگال برگزار شد تا نوجوانان پراستعداد، آماده ولی کم تجربه ما شرایط حضور در جام‌جهانی را با سفری طولانی به کشوری آفریقایی تمرین و تجربه کرده باشند.

به هر حال در صورت موفقیت قابل پیش‌بینی تیمی که همه ملزومات موفقیت را در اختیار گرفته است، باید روش آماده‌سازی این تیم، به الگویی برای دیگر تیم‌های ایرانی راه‌یافته به رقابت‌های جهانی (بویژه تیم‌های پایه)‌ قرار گیرد. به هر حال حتی در صورت به دست نیامدن نتیجه‌ای مناسب هم، سرمایه‌گذاری روی استعدادهای نوجوان حاضر در این تیم می‌تواند نویدبخش ظهور ستاره‌هایی درخشان در آینده فوتبال ایران باشد و ضعف موجود تیم ملی در کمبود بازیکن متخصص در بعضی پست‌ها، طی سال‌های آینده توسط شاگردان دوستی رفع شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها