پیشنهاد هفته: بازدید از یک نمایشگاه هنری همیشه جذاب است، اگر برگزارکنندگان آن 2 نفر از پیشکسوتان هنرهای تجسمی کشورمان باشند بازدید این نمایشگاه جذاب‌تر هم‌ می‌شود. ستون نگارخانه‌های این هفته با پیشنهاد بازدید از نمایشگاه آثار نقاشی‌های احمد اسفندیاری و منوچهر توانفر، نقاشان پیشکسوت کشورمان در نگارخانه شمس آغاز می‌شود.
کد خبر: ۲۸۷۸۴۹

این نمایشگاه که از روز گذشته در این نگارخانه آغاز شده، شامل 33 اثر نقاشی از این 2 هنرمند است و تا 6 آبان در این نگارخانه ادامه می‌یابد. احمد اسفندیاری، هنرمند مدرنیست ایرانی که نامش در فرهنگ لاروس آمده 15 اثر آبرنگ خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کند. او متولد سال 1301 در تهران و دارای لیسانس نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و تحصیلکرده در دانشگاه هنرهای زیبای فرانسه است.

منوچهر توانفر هم که سال 1320 در اصفهان به دنیا آمده و نمایشگاه‌های متعددی در ایران برپا کرده، 18 اثر رنگ روغن در این نمایشگاه به نمایش گذاشته است. نگارخانه شمس در خیابان سعیدی (مهماندوست) کوچه مهمانکده، شماره 12 واقع شده است.

نگاره‌های هفته

«سیاوش، فرنگیس، سهراب، تهمینه» وقتی دیجیتالی می‌شوند لابد باید از شاهنامه هم سراغ صفر و یک گرفت.

همه این کلمات پشت هم چیده شد تا از برگزاری نمایشگاهی با همین عنوان در نگارخانه طراحان آزاد تهران خبر بدهیم. این نمایشگاه دربرگیرنده عکس‌های دیجیتال «کتایون ده‌چمنی» است که تا سی‌ام مهر در این نگارخانه ادامه می‌یابد.

«لطفا با لباس وارد نشوید»! این جمله تابلوی ورودی یک حمام نیست، بلکه عنوان یک نمایشگاه عکس است که دربر گیرنده تصاویری از یک حمام تاریخی است.

حمید جانی‌پور، عکاس در این نمایشگاه 13 عکس 70 * 100 از حمامی در تبریز را ارائه کرده است .البته این عکس‌ها همپوشانی (اکسپوز) شده‌اند. گالری مهروا در خیابان کریم‌خان‌زند، خیابان آبان، جنب کافه 78 واقع شده است.

نه اشتباه نکنید «سری جدید بادمجان» عنوان یک نمایشگاه محصولات کشاورزی نیست بلکه موضوع یک نمایشگاه هنری است که این روزها در نگارخانه هور برپا شده است. مهدی سیفی، نقاش 37 ساله‌ای است که جدیدترین نقاشی‌هایش را با همین موضوع روی دیوار برده است. نگارخانه هور در تهران خیابان میرزای شیرازی، کوچه نعیمی پلاک 16 واقع شده است.

تابلوی آخر

اما تابلوی آخر ستون این هفته با پیشنهاد بازدید از یک نمایشگاه عکس یادبود به پایان می‌رسد که در نگارخانه شیرین برپا شده است.

ناتلا نیکونووا که این نمایشگاه عکس به یادبود وی برگزار شده است یکی از کشته‌شدگان سقوط هواپیمای کاسپین است که به همین مناسبت سفارت گرجستان در تهران نمایشگاه عکسی را با نام «بازگشت به ایران» برای وی برپا کرده است. او همسر نیکولوز ناخوتسریشویلی، رایزن سفارت گرجستان در تهران بوده و نمایشگاه یادبودش تا پایان این ماه در این نگارخانه دایر است. نگارخانه شیرین در خیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، پلاک 22 واقع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها