در مراسم بزرگداشت مشکاتیان در شیراز تاکید شد

درویشی: هنرمندان شناسنامه‌ ‌هر کشور هستند

گروه فرهنگ و هنر: بزرگداشت پرویز مشکاتیان، آهنگساز و نوازنده برجسته سنتور در شیراز برگزار شد. به گزارش ایسنا، در این مراسم محمدرضا درویشی که از سال 1353 خورشیدی همراه و همنشین مشکاتیان بوده است با اشاره به درگذشت این هنرمند گفت: باید قدر هنرمندان را تا زمانی که زنده هستند بدانیم، هنرمندان شناسنامه یک سرزمین هستند و اگر آنها را از جامعه جدا کنیم، جامعه سرگردان و بی‌ریشه‌ای بیش نخواهد ماند.
کد خبر: ۲۸۷۸۴۷

این آهنگساز و پژوهشگر موسیقی تاکید کرد: از دست دادن یک هنرمند ضایعه نیست، زیرا ضایعه قابل ترمیم و جبران است، از دست دادن یک هنرمند برای جامعه فاجعه است.

مولف دایره‌المعارف سازهای ایران با اشاره به این‌که مهم‌ترین وظیفه مسوولان این است که شرایط را برای فعالیت یک هنرمند طراز اول مهیا کنند، گفت: امروز مشکاتیان را اسطوره می‌خوانیم، اما چرا زمانی که زنده بود نگفتیم اسطوره است و قدرش را ندانستیم و چرا از زنده‌ها تجلیل نمی‌کنیم.

درویشی که سهم بسزایی در معرفی موسیقی نواحی ایران دارد، ادامه داد: مشکاتیان بزرگ مردی بود که مجبور شد 13 سال در کنج عزلت نشیند و از این رو اعتقاد دارم که روح پرویز همان 13 سال قبل مرد و جسمش آخر شهریور به خاک سپرده شد.

سیامک آقایی از شاگردان سنتور پرویز مشکاتیان نیز در این مراسم قطعاتی را اجرا کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها