آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: اگر کسانی بخواهند، بدون توجه به نظرات علما و دلسوزان، اصول و ارزش‌های انقلاب را تغییر دهند، با خشم خداوند و قهر مردم روبه‌رو خواهند شد. به گزارش مهر، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از اعضای فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به تذکراتی که علما و مراجع به مسوولان کشور می‌دهند، گفت: ما با هیچ کسی عناد و خصومت شخصی نداریم. آنچه ما می‌گوییم در چارچوب احکام اسلام و دفاع از کیان مملکت اسلامی و مصلحت نظام است. آنچه ما از شما و مسوولان توقع داریم فقط اجرای احکام اسلام و جلب رضایت آقا و مولایمان حضرت بقیه‌الله الاعظم، ارواح العالمین له الفداست. وی ادامه داد: هر کس به اسلام و مملکت اسلامی بیشتر خدمت کند و از راه هزار و چهارصد ساله اسلام انحراف نداشته باشد و در مقابل احکام نورانی قرآن، حالت تسلیم داشته و از خود چیزی را به دین تحمیل نکند، در پیشگاه خداوند متعال عزیز و مقرب است.
کد خبر: ۲۸۷۸۱۸

این مرجع تقلید با اشاره به مقام و منزلت زن در اسلام گفت: هیچ دین و مکتبی این همه برای زن ارزش قائل نشده و اسلام بالاترین کرامت را به زن‌ها می‌دهد و مردها را موظف می‌کند به زن‌ها خدمت کنند. وی با ذکر این که احترام به حقوق انسان‌ها بدون توجه به استعدادهای فطری آنها امکان ندارد، افزود: خدمت به زن این نیست که کارهایی که ارتباط با مردها دارد به آنان بدهیم زیرا فرهنگ اسلامی ما با فرهنگ غرب و شرق تفاوت‌های زیادی دارد.

صفار هرندی: موسوی خوئینی‌ها از ابتدا ولایت مطلقه فقیه را قبول نداشت

محمدحسین صفار هرندی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موسوی خوئینی‌ها گفته بود، من زمان امام (ره) هم ولایت مطلقه را قبول نداشتم اما رویمان نمی‌شد، ولی حالا می‌گویم از ابتدا هم این مساله را قبول نداشته‌ام.

به گزارش فارس، صفار هرندی در نشست مجمع جوامع اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور که در دفتر این اتحادیه برگزار شده بود افزود: موسوی خوئینی‌ها پس از رحلت امام (ره) و در دوران ابتدایی رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با رهبری ایشان مخالف بود و همیشه نسبت به موضوع رهبری ایشان واکنش منفی نشان می‌داد که بخشی از شیطنت‌های کنونی نیز متاثر از همان نگاه قدیمی است. صفار هرندی ادامه داد: موسوی خوئینی‌ها در یکی از کلاس‌های درسش در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد عنوان می‌کند ولایت مطلقه فقیه اساسا مساله قابل قبولی نیست و نمی‌شود آن را پذیرفت. از وی سوال می‌شود شما که جزو گروه محوری بودید که در زمان امام، کسانی را که نسبت به مساله ولایت فقیه تشکیک عملی کرده بودند، به ضدیت با اسلام متهم کرده و گفتید ضدانقلاب و طرفدار اسلام آمریکایی هستید، پس چطور این حرف را می‌زنید؟ وی اضافه کرد: موسوی خوئینی‌ها گفته بود که من زمان امام (ره) هم ولایت مطلقه را قبول نداشتم، اما از آنجایی که امام جاذبه فوق‌العاده‌ای داشت و ما نیز از شاگردان ایشان بودیم رویمان نمی‌شد که جلوی امام مخالفت کنیم، اما حالا که این شرایط نیست، من می‌گویم که از ابتدا هم این مساله را قبول نداشته‌ام.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها