معاون سازمان سنجش آموزش:

ظرفیتی به دانشگاهها تحمیل نکردیم

ابراهیم خدایی معاون سازمان سنجش آموزش کشور در حالی که برخی روسای دانشگاهها از افزایش ظرفیت غیرقابل پیش بینی و تحمیل آن به دانشگاهها خبر می دهند با تشریح دلایل افزایش ظرفیت در کنکور 88 گفت: اعمال افزایش ظرفیت با اطلاع قبلی به دانشگاهها صورت گرفته است.
کد خبر: ۲۸۷۷۶۴

معاون سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با مهر افزود: افزایش ظرفیت اعمال شده در کنکور سراسری در مرداد ماه و پیش از اعلام نتیجه نهایی کنکور به تمامی دانشگاههای بزرگ و مادر طی نامه ای رسمی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده بود.

وی درباره دلایل افزایش ظرفیت در کنکور امسال گفت: پنج درصد این ظرفیت به مصوبه مجلس درباره ظرفیت پنج درصدی سهمیه شاهد و جانبازان تعلق دارد و پنج درصد دیگر نیز به نمرات مساوی و گرد کردن اعداد بر می گردد که هر دو این موارد در کنکور سالهای گذشته نیز وجود داشته و اتفاق جدیدی در کنکور 88 رخ نداده است.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور به ذکر یک دلیل دیگر برای افزایش ظرفیت ها در کنکور 88 پرداخت و به مهر گرفت: سازمان سنجش در کنکور امسال بر اساس ابلاغیه وزیر علوم وقت پنج درصد به ظرفیت ها اضافه کرد که این افزایش در سالهای گذشته اعمال نمی شد.

وی تأکید کرد: در هر حال تمامی این موارد قبل از اعلام نتایج کنکور به دانشگاهها اطلاع داده شده و آنها از اعمال این افزایش ظرفیت مطلع بودند.

دانشگاههای صنعتی اصفهان ، صنعتی شریف ، صنعتی امیرکبیر ، علامه طباطبایی و خواجه نصیر چندی پیش نسبت به افزایش ظرفیت دانشجو در دانشگاهها ابراز نارضایتی کرده و برخی روسای دانشگاهها این ظرفیت را تحمیلی دانسته اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها