لوئیس فان گال که می‌ترسد به سرنوشت یورگن کلینزمن، سلف خود در باواریا دچار شود از سران و هواداران تیم فوتبال بایرن‌مونیخ درخواست کرده است وقت بیشتری به او برای رو‌به‌راه کردن شرایط و بازگرداندن شکوه پیروزی‌ها به الیانز اره‌نا بدهند.
کد خبر: ۲۸۷۷۴۲

 بایرن امسال نیز مثل فصل پیش نوسان‌های زیادی داشته و در برخی هفته‌ها بد بازی کرده و بد نتیجه گرفته و با این که پس از کسب 4 برد متوالی در هفته‌های چهارم تا هفتم لیگ آلمان به نظر می‌ر‌سد بر مشکلاتش فایق آمده است، در بازی هفته هشتم با یک گل به هامبورگ باخت تا نه‌تنها به صدر جدول نزدیک نشود،‌ بلکه از این رقیب ویژه و بایرن لورکوزن 8 امتیاز عقب بیفتد و دوباره به رده هشتم جدول تنزل کند.

بایرنی‌ها اتفاقاتی از این دست در فصل گذشته را تا هفته بیست و نهم بوندس لیگا تحمل و فقط در آن زمان اقدام به کنار گذاشتن کلینزمن کردند،‌ اما یوپ هاینکس که جانشین او شد به‌رغم فتح 4 مسابقه از 5 بازی باقی‌‌مانده نتوانست تفاوتی را در کار ایجاد کند و آنها به‌رغم داشتن یک فوج ستاره بناچار سرشکستگی دوم شدن در پشت سر وولفسبورگ را که اولین قهرمانی‌اش را تجربه می‌کرد، متحمل شدند. فان گال مشهور هلندی که هم خودش و هم‌ آگاهان احتمال می‌دهند در صورت جلوگیری نکردن از تکرار روند مذکور بسیار زودتر از کلینزمن اخراج شود، به قصد ملغا کردن چنین وضعیتی می‌گوید: «وقتی از من توقع کار مهمی دارند باید به من وقت کافی هم بدهند. چنانچه یک تیم بزرگ و کار بلد در الیانز اره‌نا می‌خواهید باید اجازه دهید روی این قضیه کار کنم. من در باشگاه‌های قبلی نیز این را به اثبات رسانده‌ام و اگر به من اعتماد کنند می‌توانم آن داستان را در مونیخ هم تکرار کنم. اگر رسانه‌ها و مردم حوصله داشته باشند، بایرن را دوباره بایرن و تیمی قدرتمند خواهند دید.»


اظهارات سرمربی پیشین بارسلونا درست در همان روزهایی بیان شد که ملی پوشان متعدد بایرن متلعق، به ملیت‌های مختلف در حال بازگشت از اردوهای ملی و ورود مجدد به الیانز اره‌نا بودند. با این حال در همان ایام بر بایرنی‌ها مشخص شده بود که به خاطر همان دیدارهای ملی و عوارض و مسائلی دیگر حداقل 3 بازیکن مهم خود را برای هفته‌ها در اختیار نخواهند داشت.


آنها آری ین روبن هلندی،‌فرانک ریبه‌ری فرانسوی و ایویکا اولیچ کروات بودند. البته مشکل روبن چیز تازه‌ای نیست و این مهاجم اغلب مصدوم قبل از مسابقه‌های ملی روزهای 18 و 22 مهر‌ماه در سطح جهان نیز آسیب دیده و از صحنه خارج و مشغول مداوا بود، ولی اولیچ از ناحیه ساق پا آسیب تازه‌ای دیده و درد زانوی ریبه‌ری نیز عود کرده است که سبب شد وی تابستان پررنجی را سپری کند. از آنجا که مصدومیت روبن 27 ساله زودتر روی داده،‌بایرن توقع بازگشت سریع‌تر وی را نیز دارد، اما به ریبه‌ری گفته شده است ملاحظه‌ شرایط خود را بکند و در بازگشت به صحنه هم فقط به طور سبک تمرین کند، وضع اولیچ از همه بدتر است، زیرا به وی گفته شده انتظار بازگشتی زودتر از اواسط آبان‌ماه را نداشته باشد؛ این در حالی است که این چپ پای کروات تازه تابستان امسال از هامبورگ به باواریا کوچ کرد و می‌کوشید در فضای انباشت ستاره‌ها در الیانز اره‌نا جایی برای خود بیابد. او حین بازی برای تیم ملی کرواسی در مسابقه‌هایی که از آن یاد کردیم دچار مصدومیت شد و در حالی که پزشکان ابتدا گفته بودند پس از 3 هفته می‌تواند دوباره پا به توپ شود درمعاینات بعدی طول مدت‌ استراحت و درمان وی 6 هفته اعلام شد.


بایرن در غیاب این 3 مهاجم البته کلوزه، گومز، مولر و لوکاتونی را هم در اختیار دارد، اما نفر آخر (تونی) در این فصل کمتر به میدان رفته و در نقل و انتقال‌های زمستانی (دی ماه) از مونیخ خواهد رفت و در عین توجه شدید وستهام به او گفته می‌شود که به لیگ کشورش ایتالیا رجعت خواهد کرد. همه این تضادها نیز فان گال را به این باور نرسانده که اوضاع نامطمئنی فراروی اوست. او به بیلد پرتیراژترین روزنامه آلمان گفته است: «آنقدر حرف‌های ناامیدکننده در 9-8 هفته ابتدایی بوندس‌لیگا شنیده‌ام که مجبورم توضیح بدهم در این مقطع از فصل نه جامی می‌دهند و نه معمولا تکلیف تیمی در اندازه‌های بایرن مشخص می‌شود و این امور در ماه‌های آوریل و می (فروردین و اردیبهشت) شکل می‌گیرد و ما وقت به اندازه کافی برای سر و سامان بخشیدن به اوضاع داریم. در هر حال من تا اطلاع بعدی استفاده مجدد از تونی را دارم. این کار را فقط به سبب تعدد مصدومان در خط حمله تیممان انجام نمی‌دهم، بلکه بیشتر به این دلیل به او روی آورده‌ام که در تمرین‌هایش پس از بهبود مصدومیت خود ارتقای محسوسی داشته و این روزها واقعا به درد ما می‌خورد. ما کارمان را طبق برنامه پیش می‌بریم و از همگان طلب کمک دارم. عقب‌افتادگی ما نسبت به صدرنشینان لیگ آلمان چیزی نیست که نتوان جبرانش کرد، منوط به این که به مجموعه وقت برای کار بدهند.»


مترجم: وصال روحانی / منبع: D.P.A / اکتبر 2009

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها