در آستانه‌ رقابت‌های جام‌جهانی نیجریه

علی دوستی: گامبیا اصلی ترین حریف ایران است

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران، اصلی‌ترین حریف این تیم در رقابت‌های جهانی نیجریه را گامبیا دانست ، تیمی متشکل از بازیکنانی با هیکل‌های قوی و تنومند و البته همراه با صغر سنی.
کد خبر: ۲۸۷۷۴۰

علی‌دوستی مربی سازنده تهرانی که سابقه‌ای 30 ساله در کار با تیم‌های پایه دارد، در آستانه اعزام تیم ملی نوجوانان به رقابت‌های جهانی در گفتگو با ایسنا از وضعیت تیمش گفت و حریفانی که از جمله تیم‌های سرشناس دنیا به حساب می‌آیند.

دوستی پیرامون شرایط فعلی تیم ملی اظهار کرد: به لطف خدا شرایط بسیار خوبی داریم؛ تیم ما در حد انتظاری که از قبل داشتم به حد مطلوبی از آمادگی فنی رسیده است؛ البته هیچ تیمی ایده‌آل و خالی از اشکال نیست، اما در مجموع از وضعیت فنی بازیکنان راضی هستم.

وی درباره شرایط روحی روانی بازیکنان در مقطع کنونی، گفت: خوشبختانه هیچ مشکلی از این حیث نداریم؛ بازیکنان توجهی به نام بزرگ حریفان ندارند. تیم ملی قرار است در مرحله گروهی با گامبیا قهرمان قاره آفریقا، کلمبیا تیم قدرتمند آمریکای جنوبی که چندی پیش موفق به شکست برزیل شد و همچنین هلند که مهد فوتبال پایه و بازیکن‌سازی است، رقابت کند. بچه‌های ما در اردوهای تدارکاتی تجربیات بین‌المللی خوبی کسب کردند و نیروهای ارزشی و معتقدی هستند که می‌خواهند با جان و دل از حیثیت فوتبال کشورشان دفاع کنند. ما در این تیم بچه‌های بزرگی در اختیار داریم که به خودباوری لازم رسیده‌اند. آنها در فاکتورهایی صاحب قدرت هستند که با کار و تلاش بسیار در بعد مسائل فنی می‌توانند هر نتیجه‌ای را در جام جهانی برای‌شان رقم بزنند.

دوستی که طی این مدت از حمایت همه جانبه فدراسیون فوتبال برخوردار شده در عین حال اضافه کرد:فدراسیون می‌داند که همین تیم در آینده نزدیک تبدیل به تیم جوانان و حتی امید ما برای حضور در المپیک 2012 لندن خواهد شد؛ لذا تلاش‌ ما بر این است استخوان‌بندی تیم فعلی حفظ شود که واقعا حرکت پسندیده‌ای است.

سرمربی تیم ملی نوجوانان در ارزیابی‌اش از سطح کیفی رقبا در مرحله گروهی جام جهانی، اظهار کرد: گامبیا را سرسخت‌ترین حریف ایران می‌دانیم؛ پس از مشاهده فیلم بازی‌های این تیم و آنالیز کافی، آنها را تیمی قدرتمند با بازیکنان قوی‌هیکل دیدم که توانایی فیزیکی بالایی دارند. متاسفانه مساله صغرسن در میان‌شان وجود دارد و تعداد بازیکنان بالای 20سال‌شان کم نیست. به هر حال فیفا مسابقات را به آفریقا برده و آنجا هم ممیزی برای بررسی،‌ تشخیص و برخورد با این مساله وجود ندارد. همچنین تیم هلند هم از بازیکنان سرعتی و تکنیکی خوبی برخوردار است. ضمن این‌که قرار است بزودی چندین فیلم از بازی‌های تیم کلمبیا هم به دست‌مان برسد. با توجه به این‌که اولین و سخت‌ترین بازی تیم ایران با گامبیا خواهد بود، مهم‌ترین فرصتی که برای شناخت تیم‌های هلند و کلمبیا برای ما دست می‌دهد، بازی مستقیم این دو تیم در مسابقات است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها