برای دیدن نیم‌تنه‌ نفرتی‌تی

مردم به موزه‌ برلین هجوم آوردند

موزه‌ برلین در شرایطی گشایش یافت که علاقه‌مندان برای دیدن نیم‌تنه‌ نفرتی‌تی به این موزه هجوم آورده بودند.
کد خبر: ۲۸۷۶۷۴

به گزارش ایسنا، موزه‌ی شهر برلین که از آن به‌عنوان موزه‌ی جدید برلین نام برده می‌شود، پس از پایان پروژه‌ی مرمتی آن که سال‌ها به طول انجامید، درهای خود را روی بازدیدکنندگان آلمانی گشود تا از آثار تاریخی منحصربه‌فرد این موزه از جمله نیم‌تنه‌ی نفرتی‌تی (Nefertiti) دیدن کنند.

این موزه که یکی از بناهای نئوکلاسیک جهان دانسته می‌شود، بین سال‌های 1843 تا 1855 توسط معماری آلمانی ساخته شده است. البته در جریان جنگ جهانی دوم به‌شدت آسیب دید و درهای آن به‌مدت 66سال روی بازدیدکنندگان بسته شد.

اکنون پس از پایان پروژه‌ی مرمت شش‌ساله‌ی این موزه توسط یک معمار انگلیسی با صرف هزینه‌ای حدود 223میلیون یورو، موزه‌ی برلین با نام موزه‌ی جدید برلین با رعایت ساختار و خصوصیات اولیه‌ی بازسازی شده است.

موزه‌ جدید برلین، در سه طبقه ساخته شده و پروژه‌ مرمت آن به‌گونه‌ای اجرا شده است که تمام آثاری که آن را با گذشته پیوند می‌دهند، مانند ستون‌های سوخته و مرطوب و نقاشی‌های دیواری حفظ شده‌اند و با استفاده از شیوه‌ی معماری اولیه، از نور طبیعی برای روشنایی آن استفاده می‌شود.

این موزه علاوه بر نیم‌تنه‌ نفرتی‌تی که اثر تاریخی شاخص آن است، هزاران اثر تاریخی را از دوره‌های مختلف از جمله عصر برنز دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها