محبوبیت محمود عباس رئیس حکومت خودگردان فلسطین در جدیدترین نظرسنجی و درپی موضع مخالف او علیه گزارش گلدستون به‌طور قابل توجهی کاهش یافته است.
کد خبر: ۲۸۷۶۷۱

به گزارش رویترز، نتایج نظرسنجی مرکز رسانه‌ها و ارتباطات قدس که روزیکشنبه‌ منتشر شد، نشان می‌دهد که محبوبیت رئیس حکومت خودگردان فلسطین در میان فلسطینی‌ها در مقایسه با ماه ژوئن با کاهشی6 درصدی به 12.1درصد سقوط کرده است.

در نظرسنجی ماه ژوئن 17.8درصد مردم فلسطین اعلام کردند که به عباس اعتماد دارند.

مرکز رسانه‌ها و ارتباطات بیت‌المقدس، کاهش محبوبیت عباس را با تصمیم وی برای موافقت با به تعویق افتادن بررسی گزارش «ریچارد گلدستون» درباره جنایات رژیم‌صهیونیستی در حمله 22 روزه به نوارغزه، در سازمان ملل مرتبط دانست.

شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد پنجشنبه گذشته گزارش گلدستون را با اکثریت آرا تصویب کرد.

همچنین براساس این نظرسنجی، 58.4 درصد پرسش‌شوندگان معتقدند که سیاست‌های «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا هیچ تغییری در شرایط فعلی منطقه ایجاد نمی‌کند.

از طرف دیگر 40درصد از پرسش‌شوندگان اعلام کردند که در انتخابات آینده به فتح رای خواهند داد، در حالی‌که 18.7 درصد اعلام کردند به حماس رای خواهند داد.

انتخابات عمومی فلسطین قرار است 25 ژانویه آینده برگزار شود، اما احتمال دارد در صورت توافق آشتی بین گروه‌های مختلف فلسطینی این انتخابات تا ماه ژوئن به تعویق بیفتد.

ایلنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها