مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای اصل 44 وزارت امور اقتصادی و دارایی با تشریح جزئیات کامل جلسه اخیر شورای عالی اصل 44 با حضور رئیس جمهور، اعلام کرد در جلسه آتی این شورا راهکارهای توانمندسازی بخش غیر دولتی بررسی می شود.
کد خبر: ۲۸۷۶۴۱

داود خانی در گفتگو با مهر با اشاره به آخرین جلسه شورای عالی اصل 44 با حضور رئیس جمهوری گفت: در این جلسه گزارش مفصلی از سوی دبیرخانه شورای اصل 44 و عملکرد وزارت امور اقتصادی و دارایی و گزارشهای مختصری از سوی دو سازمان خصوصی سازی و بورس به رئیس جمهوری ارائه شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای اصل 44 وزارت امور اقتصادی و دارایی به تشریح مصوبات و آئین نامه های مطرح شده در جلسه پرداخت و تصریح کرد: حاصل این جلسه دو آئین نامه سهم بیمه بخشهای دولتی و غیردولتی در فعالیتهای راه و راه آهن و آئین نامه نظام مندی فعالیتهای فرهنگی و تبلیغاتی در امر واگذاری ها بود. این دو مصوبه قبلا به تصویب کمیسیون شورا رسیده بود و شورا نیز متن آن را تصویب کرد.

وی نکته بعدی مطرح شده در شورا را پیشنهاد آئین نامه اهلیت خریداران شرکتها که از سوی وزارت اقتصاد ارائه شده بود، عنوان و بیان کرد: با توجه به اینکه شورا اختیار تصویب این آئین نامه را نداشت، این موضوع با عنوان لزوم وجود نظارت بر مدیریت خریداران سهام شرکتها تصویب شد، همچنین مقرر شد جزئیات آن تحت عنوان دستورالعمل ذی ربط دارای مستند قانونی (به استناد ماده 21 و 40 قانون) توسط هیئت واگذاری تصویب شود.

خانی اضافه کرد: بر این اساس، خریداران سهام شرکتها باید بر اساس ضابطه، قانون و مقررات عمل کرده و برای مدیریت این شرکتها از هر مدیری استفاده نکنند، بلکه از مدیران توانمند و با صلاحیت استفاده نمایند که این توان و صلاحیت نیز در دستور العمل مذکور درج و به تصویب هیئت واگذاری خواهد رسید تا طبق آن مشخص می شود که خریدار سهام شرکتها چه افرادی باید باشند.

وی نکته بعدی مطرح شده در جلسه شورای عالی اصل 44 را شاخصهای پایش و نظارت اجرای تحقق اهداف سیاستها ذکر و تصریح کرد: کلیات این موضوع تصویب شد و هم اکنون بالغ بر 189 شاخص در این راستا تهیه و مقرر شده است که کمیسیون شورا طی مدت دو هفته فهرست آن را بررسی کند و از سوی دبیر آن ابلاغ شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای اصل 44 وزارت امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در این راستا در شرف دعوت از کمیسیون برای بررسی جزئیات بیشتر شاخصهای مذکور هستیم و به دلیل اینکه اصل این موضوع به تصویب رسیده است، به زودی به دستگاههای اجرایی ابلاغ خواهد شد.

وی از تدوین خط مشی ها و سیاستهای کلی شورا به پیشنهاد دبیرخانه و تصویب کلیات آن در جلسه مذکور خبرداد و گفت: مقرر شد که اعضای کمیسیون تخصصی شورا به مدت دو هفته آن را مرور و بررسی نمایند و اگر نیاز به اصلاح و الحاق دارد، برای مدت زمان باقی مانده سال 88 و سال 89 ابلاغ شود.

خانی با اشاره به تنفیذ آئین نامه ابلاغ شده شورا تحت عنوان نحوه اصلاح ساختار بنگاهها در جلسه مذکور اظهارداشت: شورا مقرر کرد که در جلسه بعدی خود به موضوع توانمند سازی بخش غیردولتی بپردازد و این موضوع در دستور کار شورا قرار گیرد. کمیسیون تخصصی شورا نیز باید بر روی این موضوع بررسی کند.

وی ادامه داد: مشخصا قرار شد که اعضای کمیسیون تخصصی شورای اصل 44  بر روی این سئوال که برای توانمندسازی بخش غیر دولتی طی مدت زمان اجرای اصل 44 چه کاری می توانست انجام شود که انجام نشد، بررسی های لازم را انجام دهد و در نهایت پیشنهادات خود را در جلسه آتی شورا اعلام نماید.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای اصل 44 وزارت امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: همچنین تصمیم گرفته شد که کمیسیون تخصصی شورای اصل 44 به تفکیک دستگاههای اجرایی مربوط را دعوت کند تا عملکرد خود را در مورد قانون اصل 44 برای کمیسیون تشریح کنند تا کمیسیون پیشنهادات و اصلاحات لازم در بخش سیاست گذاری و تصمیم گیری را در  جلسات بعدی شورا مطرح نماید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها