در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
به گزارش فارس ، رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ، تربیت دینی را مدل زندگی بر مبنای دین معرفی کرد و اظهار داشت: نظام تعلیم و تربیت باید عهدهدار تربیت دینی ، آموزشی و پرورشی دانش آموزان باشد.
وی طراحی و تدوین برنامه درسی ملی را گام نخست و اساسی برای تحقق تحول در آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد: هرچند مؤلفههای مختلفی در نظام تعلیم و تربیت مورد توجه مسئولان است اما عنصر برنامه آموزشی و درسی، نظام معلمی و تربیت نیروی انسانی، مهمترین مؤلفههایی است که در برنامه درسی ملی به طور جدی به آن توجه شده است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: تحول در آموزش و پرورش، در سطح ملی تأثیر بنیادی خواهد داشت و مهمترین پایگاه تقویت هویت ملی اسلامی که در مجموع، هویت ایرانی را تشکیل میدهد، مدرسه است.
وی گفت: ارتقا، تقویت آموزشی، توسعه مشارکت همهجانبه، بهسازی منابع انسانی، ارتقای جایگاه علمی و تربیتی آموزش و پرورش و بهبود کیفیت خروجیهای آن، در برنامههای درسی و برنامهریزی آموزشی مورد اهتمام است.
حجتالاسلام محمدیان تصریح کرد: کتابهای درسی و رسانههای آموزشی و کمکآموزشی، منظومهای هستند که بر مدار دستیابی به عناصر تحول بنیادین شکل میگیرند و بیشترین سعی این سازمان در تحول بنیادین صورت گرفته است.
وی در ادامه معیارهای اصلی در تألیف کتب درسی را فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی، توجه به ویژگیهای انسان، چشم انداز 20 ساله نظام، توجه به تحولات پیشرفت، توجه به بازار کار و نیازهای شخصی دانشآموزان دانست.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نقد کردن بسیار آسان است و همه چیز را میشود زیر سؤال برد ، گفت: از نقد کردن منصفانه استقبال میکنیم به دلیل اینکه لازم و ضروری است اما نقد کردن دولت و حاکمیت بدون توجه به نقاط قوت، کار غیر منصفانهای است.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ایران مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی «جامجم» با سیده عذرا موسوی، نویسنده کتاب «فصل توتهای سفید»
یک نماینده مجلس:
علی برکه از رهبران حماس در گفتوگو با «جامجم»:
گفتوگوی «جامجم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر