رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:

کتاب‌های درسی مبتنی بر موازین دینی نیست

حجت‌الاسلام محی‌الدین‌بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کتاب‌های درسی مبتنی بر موازین دینی نیست، گفت: درصدد هستیم تا اشکالات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.
کد خبر: ۲۸۷۶۳۷

به گزارش فارس ، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ، تربیت دینی را مدل زندگی بر مبنای دین معرفی کرد و اظهار داشت: نظام تعلیم و تربیت باید عهده‌دار تربیت دینی ، آموزشی و پرورشی دانش ‌آموزان باشد.

وی طراحی و تدوین برنامه درسی ملی را گام نخست و اساسی برای تحقق تحول در آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد: هرچند مؤلفه‌های مختلفی در نظام تعلیم و تربیت مورد توجه مسئولان است اما عنصر برنامه آموزشی و درسی، نظام معلمی و تربیت نیروی انسانی، مهم‌ترین مؤلفه‌هایی است که در برنامه درسی ملی به طور جدی به آن توجه شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: تحول در آموزش و پرورش، در سطح ملی تأثیر بنیادی خواهد داشت و مهمترین پایگاه تقویت هویت ملی اسلامی که در مجموع، هویت ایرانی را تشکیل می‌دهد، مدرسه است.

وی گفت: ارتقا، تقویت آموزشی، توسعه مشارکت همه‌‌جانبه، بهسازی منابع انسانی، ارتقای جایگاه علمی و تربیتی آموزش و پرورش و بهبود کیفیت خروجی‌های آن، در برنامه‌های درسی و برنامه‌ریزی آموزشی مورد اهتمام است.

حجت‌الاسلام محمدیان تصریح کرد: کتاب‌های درسی و رسانه‌های آموزشی و کمک‌آموزشی، منظومه‌ای هستند که بر مدار دستیابی به عناصر تحول بنیادین شکل می‌گیرند و بیشترین سعی این سازمان در تحول بنیادین صورت گرفته است.

وی در ادامه معیارهای اصلی در تألیف کتب درسی را فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی، توجه به ویژگی‌های انسان، چشم انداز 20 ساله نظام، توجه به تحولات پیشرفت، توجه به بازار کار و نیازهای شخصی دانش‌آموزان دانست.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نقد کردن بسیار آسان است و همه چیز را می‌شود زیر سؤال برد ، گفت: از نقد کردن منصفانه استقبال می‌کنیم به دلیل اینکه لازم و ضروری است اما نقد کردن دولت و حاکمیت بدون توجه به نقاط قوت، کار غیر منصفانه‌ای است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها