در ادامه بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها

تکلیف قیمت برق مشخص شد

نمایندگان مجلس دولت را مکلف کردند که میانگین قیمت فروش داخلی برق را به تدریج تا 5 سال آینده،‌ معادل قیمت تمام شده آن محاسبه کند.
کد خبر: ۲۸۷۶۳۱

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایندگان در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در بحث قیمت‌ حامل‌های انرژی، دولت را مکلف کردند که میانگین قیمت فروش داخلی برق به گونه‌ای تعیین شود که به تدریج و تا پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران معادل قیمت تمام شده آن باشد.

بر اساس مصوبه نمایندگان ملت، قیمت تمام شده برق، مجموع هزینه‌های تبدیل انرژی، انتقال و توزیع و هزینه سوخت با راندمان حداقل 38 درصد نیروگاه‌های کشور و رعایت استاندارد‌ها محاسبه می‌شود و هر ساله حداقل یک درصد به راندمان نیروگاه‌های کشور افزوده شود به طوری که تا 5 سال از زمان اجرای این قانون به راندمان 45 درصد برسد و همچنین تلفات شبکه‌های انتقال و توزیع تا پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به 14 درصد کاهش یابد.

مجلس دولت را مکلف کرد با تشکیل کارگروهی مرکب از کارشناسان دولتی، غیردولتی نسبت به رتبه‌بندی تولید‌کنندگان برق از نظر راندمان و توزیع‌کنندگان آن از نظر میزان تلفات، اقدام نموده و سیاست‌های تشویقی وحمایتی مناسب را اتخاذ نماید.
خانه ملتی‌ها در خصوص قیمت‌های برق و گاز طبیعی، دولت را مجاز کردند در موارد خاص قیمت‌ها ترجیحی را اعمال کند.
بر اساس مصوبه نمایندگان قیمت حامل‌های انرژی برای پس از سال پایه بر اساس قیمت ارز منظور شده در بودجه سالانه تعیین می‌شود.

مجلس شرکت‌های آب، برق و گاز را موظف کرد در مواردی که از یک انشعاب چندین خانواده یا مشترک بهره‌برداری می‌کنند در صورتی که امکان اضافه کردن کنتور باشد، تنها با اخذ هزینه کنتور ونصب آن نسبت به افزایش تعداد کنتورها اقدام نماید و در صورتی که امکان اضافه کردن کنتور نباشد، مشترکین را به تعداد بهره‌برداران افزایش دهد.

بر اساس مصوبه مجلس قیمت‌های سال پایه اجرایی این قانون به گونه‌ای تعیین شود که برای مدت یک سال حداقل مبلغ یک صد و بیست هزار میلیارد ریال و حداکثر مبلغ دویست هزار میلیارد ریال درآمد به دست آید.

نمایندگان ملت با 161 رأی موافق، 42 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع از مجموع 224 رأی ماده 1 لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها را تصویب کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها