گروه اقتصاد: بانک ملت اعلام کرد: دستور جدید خزانه‌داری انگلیس به هیچ وجه جنبه تحریم ندارد و منجر به بلوکه شدن دارایی‌های بانک ملت دراین کشور نخواهد شد. به گزارش بانک ملت، خزانه‌داری کشور انگلستان روز دوشنبه 20 آبان ماه (12 اکتبر 2009 میلادی) دستوری صادر کرد که براساس آن، بر مبادلات مالی و اعتباری بانک ملت نظارت‌های بیشتری اعمال خواهد شد. همچنین در دستور خزانه‌داری انگلستان، ادامه مبادلات مستقیم مالی بانک ملت، با موسسات مالی و اعتباری این کشور تحت شرایطی با اعمال نظارت‌های بیشتر مجاز دانسته شده است.
کد خبر: ۲۸۷۴۴۲

دستور اعمال محدودیت خزانه داری انگلستان در قبال بانک ملت صرفا شامل مبادلات غیرمستقیم مالی و اعتباری نمی‌شود.براساس این گزارش،‌ این دستور شامل اعمال محدودیت بر شرکت‌های تجاری بنگاه‌های معاملاتی و موسسات بازرگانی طرف ارتباط با بانک ملت نمی‌شود و با توجه به شرایط مربوط، محدودیت اعمال شده تبعات منفی در عملکرد این بانک نخواهد شد. از سوی دیگر،‌ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز ادعای دولت انگلیس را مبنی بر حمل محمولات غیرقانونی از جمله محمولات هسته‌ای از سوی ناوگان این شرکت بشدت تکذیب کرد. روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تحریم وضع شده از سوی دولت انگلیس و همچنین طرح ادعاهای واهی و بی‌اساس از سوی کشور مذکور اعلام کرد: فعالیت این شرکت دقیقاً در چارچوب مقررات و قوانین بین‌المللی است و هیچ‌گونه تخطی از مقررات و قوانین حاکم بر این صنعت از سوی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران صورت نگرفته است.

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر تجاری بودن ناوگان این شرکت، ادعای مقام‌های انگلیس مبنی بر فعالیت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در زمینه انتقال تجهیزات هسته‌ای و موشکی به ایران را دروغ محض خواند و افزود: حمل محمولات هسته‌ای از سوی ناوگان این شرکت ادعایی بی‌اساس است و تردد کشتی‌های این شرکت، کاملاً منطبق با قوانین و مقررات بین‌المللی انجام می‌گیرد و مبین این مهم، عدم ارائه هرگونه مصداق از سوی دولت انگلیس است. روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همچنین تصریح کرد: تحریم‌های وضع شده از سوی انگلیس، تاثیر چندانی بر فعالیت و تردد کشتی‌های این شرکت در آب‌ها و بنادر بین‌المللی نخواهد داشت .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها