ایسنا: اثر تالیفی آذرتاش آذرنوش درباره‌ چالش زبان فارسی و عربی به زبان فرانسوی ترجمه شد. نویسنده در این ‌کتاب سعی کرده موقعیت واقعی زبان‌شناختی را در قرن‌های اول تا پنجم در سرزمین ایران بازیابی کند و روشن سازد که چگونه زبان فارسی در کنار زبان نیرومند عربی توانست دوام بیاورد.
کد خبر: ۲۸۷۴۳۸

آواز سالار عقیلی در جشنواره گوته و حافظ

فارس: سالار عقیلی به همراه گروهش در جشنواره موسیقی «گوته و حافظ» در آلمان به اجرای برنامه پرداخت. در این جشنواره که در وایمار، زادگاه گوته برگزار شد، بجز این گروه ایرانی، دیگر گروه‌ها آلمانی بودند.

نغمه پروانه در نیاوران

جام‌جم: گروه «نغمه پروانه» به سرپرستی پروانه حاج غلامحسینی امروز در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران، کنسرت برپا می‌کند.

این کنسرت شامل 2 بخش ماهور و دشتی است و در آن قطعاتی چون بادی بهاری، گردش فروردین، ای تیر غمت، موسم گل، آتش در سینه دارم جاودانه، چه شود گر فکنی بر من مسکین نظری و نرگس مست برای بانوان اجرا می‌شود.

فتحی با آنتیگون به تئاتر بازمی‌گردد

مهر: حسن فتحی پس از 16 سال دوری از صحنه‌های تئاتر قصد دارد نمایش آنتیگون را در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صحنه ببرد. در این اقتباس از اثر سوفوکل، فضای نمایش متفاوت از اصل اثر است و قصه در جنوب ایران روایت می‌شود.

نوای موسیقی فلامنکو در ارسباران

جام‌جم: گروه موسیقی فلامنکو به سرپرستی مهدی محققی امشب و فردا شب در فرهنگسرای ارسباران کنسرت می‌دهد. در این کنسرت، قطعاتی از پاکو دلوسیا، ویسنت آمیگو، کامارون دلاایسلا، مهدی محققی و درنیک حق‌وردیان نواخته می‌شود.

اجرای «عروس گوله» در جشنواره آواهای باستانی

جام‌جم: مراسم آیینی «عروس گوله»، 30 مهرماه در دومین جشنواره آواهای باستانی برگزار می‌شود. عروس گوله از جمله پیش‌آهنگان نوروز در استان گیلان است که غول، پیر بابو و نازخانم ایفاگران نقش‌های اصلی نمایش آن هستند.

استوارت کامینسکی درگذشت

فارس: استوارت ام. کامینسکی، نویسنده و خالق 70 رمان معمایی پلیسی در 75 سالگی بر اثر عارضه قلبی در بیمارستان سنت‌لوئیز درگذشت.

به گزارش لوس‌آنجلس تایمز، این نویسنده یکی از فعال‌ترین اعضای انجمن نویسندگان رمان‌های معمایی در آمریکا بوده و دریافت جوایز ادبی «آگاتا کریستی» و «آنتونی» و تندیس بهترین معمایی‌نویس آمریکا را در کارنامه خود ثبت کرده است.

شعرخوانی نابینایان

جام‌جم: نخستین شب شعر و موسیقی رودکی همزمان با روز جهانی عصای سپید، در حوزه هنری تهران برگزار می‌شود. در این مراسم، شاعران نابینا به شعرخوانی می‌پردازند و در کنار آنان شاعران مطرحی چون محمدعلی بهمنی، اسماعیل امینی و اسماعیل جنتی نیز آثاری را خواهند خواند.

معرفی هیات انتخاب نمایشنامه‌خوانی مقاومت

جام‌جم: حمیدرضا آذرنگ، رحمت امینی و محسن بابایی‌ربیعی، متون نمایشی هفتمین دوره نمایشنامه‌خوانی مقاومت را انتخاب می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها