ایسنا: جشنواره فیلم هالیوود از «جولین مور»، بازیگر سرشناس آمریکایی تقدیر ویژه خواهد کرد. برگزارکنندگان سیزدهمین جشنواره فیلم هالیوود اعلام کردند،«جولین مور» جایزه‌ بهترین بازیگر نقش مکمل سال 2009 را دریافت خواهد کرد. «جولین مور» که تاکنون چهار بار نامزد جایزه اسکار شده است، در سال 2003 برای فیلم «ساعت‌ها» بهترین بازیگر زن جشنواره برلین و در سال 2002 برای بازی در فیلم «دور از بهشت» بهترین بازیگر زن جشنواره ونیز شد.
کد خبر: ۲۸۷۴۱۵

«بازی مرگ» جلوی دوربین می‌رود

فارس: «ابل فرارا» فیلم تازه خود «بازی مرگ‌» را به صورت مستقل جلوی دوربین می‌برد. تهیه‌کننده فیلم «بیلی دیتریش» یکی از تهیه‌کنندگان مستقل سینمایی است.فرارا در این فیلم دوباره با دوست و همکار قدیمی خود «وزلی اسنایپس» کار می‌کند. این دو قبل از این در سال 1990 در فیلم موفق «سلطان نیویورکی» همکاری کرده بودند و «بازی مرگ» اولین همکاری مشترک آنها پس از این فیلم در 18 سال اخیر است. «بازی مرگ» یک اکشن دلهره‌‌آور است و اسنایپس در آن در نقش محافظ یک سیاستمدار سرشناس ظاهر می‌شود.

وی بزودی درگیر یک توطئه سیاسی ‌شده و مامور می‌شود تا از جان این سیاستمدار، در مقابل حمله ناگهانی 5 تروریست درجه یک بین‌المللی محافظت کند. زویی بل و رابرت داوی هم در فیلم بازی دارند.

«صدای حشرات» بهترین مستند سال شد

ایسنا: فیلم «صدای حشرات» جایزه بهترین فیلم مستند را از جوایز سال 2009 آکادمی فیلم اروپا دریافت خواهد کرد. آکادمی فیلم اروپا اعلام کرد، فیلم «صدای حشرات» به کارگردانی «پیتر لیچتی» بهترین اثر مستند جوایز فیلم اروپا خواهد بود. این فیلم که در جشنواره کارلو وی واری اکران جهانی شد، داستان یک جسد مومیایی شده است که در جنگلی پیدا می‌شود و در کنار آن یادداشتی دیده می‌شود که جزئیات آخرین روزهای آن مرد را که در انتظار مرگ است، به‌تصویر کشیده است. به گزارش اسکرین‌دیلی، این فیلم با اقتباس از کتاب «تا زمانی که مومیایی هستم» نوشته‌ «ماساهیکو شیمادا» ژاپنی ساخته شده است.

صدرنشینی «سید»، شکست «کارخانه اسید»

فارس: با وجود اکران عمومی یک فیلم سینمایی جدید در هند، کمدی خانوادگی «بیدار شو سید» برای سومین هفته متوالی صدرنشین جدول هفتگی گیشه سینماهای این کشور آسیایی شد.

فیلم اکشن و دلهره آور «کارخانه اسید» در اولین هفته نمایش در ردیف سوم جدول گیشه نمایش نشست. در این فیلم که منتقدان سینمایی هم آن را کاری کم ارزش ارزیابی کرده‌اند، فردین خان و آفتاب شیوداسانی نقش‌های اصلی را بازی کرده‌اند. «کارخانه اسید» با یک افتتاحیه خیلی ضعیف نمایش خود را شروع کرد و تحلیلگران اقتصادی سینما می‌گویند، این فیلم هفته آینده لقب یک کار کم فروش را خواهد گرفت. قصه فیلم درباره 6 آدم متفاوت است که بدون آشنایی قبلی با یکدیگر،یک روز صبح در داخل یک کارخانه اسید از خواب بیدار می‌شوند. تمام این افراد یک مشکل واحد دارند و آن هم این است که دچار فراموشی موقت شده‌اند و گذشته دور و نزدیک خود را به یاد نمی‌آورند. آنها تصمیم می‌گیرند این نکته را کشف کنند که چگونه به این وضعیت دچار شده‌اند و چه کسی این کار را با آنها انجام داده است.

«تامی لی جونز» «قاضی لینکلن» را کارگردانی می‌کند

ایسنا: «تامی لی جونز» در حال انجام مذاکرات نهایی برای کارگردانی و بازی در پروژه سینمایی «قاضی لینکلن» است. پیش از این حضوربازیگرانی چون «میتومک کانگلی» در این پروژه قطعی شده است. بنابر اعلام هالیوود ریپورتر، «قاضی لینکلن» یک اثر اقتباسی خواهد بود و براساس کتاب پرفروشی به همین عنوان که در سال 2005 توسط «مایکل کانلی» منتشر شد، ساخته می‌شود. بنابراین گزارش، فیلم بخش‌هایی از زندگی «میکی هالر» با بازی مک کانگلی را به تصویر می‌کشد، او یکی از بزرگ‌ترین وکلای شهر لس‌آنجلس است. میکی هالر، برادر ناتنی هری بوش و یک وکیل مدافع است. هالر همیشه فکر می‌کرد بدترین موکلی که ممکن است به تورش بخورد، موکلی است که واقعاً بی‌گناه باشد.وقتی بازرس «هری بوش» برای یافتن قاتلی با میکی همراه می‌شود، درمی‌یابد قاتل، یکی از موکلان آنهاست و به نظر می‌رسد میکی نیز یکی دیگر از طعمه‌های او باشد. فیلمنامه‌ «قاضی لینکلن» توسط «جان رومانو» به نمایش درمی‌آید و «گری لوچسکی» و «اسکات استینفورد» تهیه‌کننده این پروژه خواهند بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها