هشدار به خانواده‌ها و جوانان

جوان 24 ساله، ‌قربانی شرکت هرمی

گروه حوادث: جوان 24 ساله‌ای که در پی سرمایه‌گذاری در یک شرکت هرمی، اموال خود را از دست داده، اقدام به خودکشی کرده و در یک قدمی مرگ قرار دارد. چه فرق می‌کند نامش چیست. او اکنون تبدیل به جسم ناتوانی شده که قادر نیست حتی نیازهای اولیه‌اش را برآورده کند. او در 24 سالگی قربانی فریب و نیرنگ شرکت‌های هرمی شده که متاسفانه هر روز قارچ‌گونه رشد می‌کنند و با چپاول سرمایه‌های مردم و کشور یکباره متواری می‌شوند و صدها و هزاران نفر از کسانی را که به امید به دست آوردن سرمایه کلان، ‌سرمایه ناچیز خود را در اختیار این شیادان قرار داده‌اند، آواره و سرگردان می‌کنند.
کد خبر: ۲۸۷۳۷۰

جوان 24 ساله‌ای که در پی فریب خوردن از سرشاخه‌های یک شرکت هرمی تا چند روز پیش در رویاهای طلایی خود غوطه می‌خورد، اما امروز و پس از خودکشی ناموفق، تبدیل به جوان فلجی شده که به سختی قادر به ادامه زندگی است. امروز این جوان قربانی شرکت‌های هرمی شد، تا فردا نوبت که باشد؟!

شروع یک ماجرا

احمدی، بازپرس شعبه سوم جرایم اقتصادی در ارتباط با پرونده این جوان به «جام‌جم» می‌گوید: چند روز پیش، والدین جوانی با مراجعه به دادسرا و ارائه شکایت بیان کردند فرزند آنها پس از سرمایه‌گذاری در یک شرکت هرمی که با تبلیغات گسترده در شبکه‌های اینترنتی اقدام به جذب سرمایه می‌کرد مبلغ 2 میلیون تومان پولی را که مقادیری از آن را قرض کرده بود در این شرکت سرمایه‌گذاری و پس از گذشت مدتی اقدام به جذب چند زیرشاخه کرد تا بتواند براساس وعده‌های فریبنده با اضافه‌کردن به زیرشاخه‌ها پورسانت بگیرد، اما زمانی که متوجه شد تمام وعده‌ها دروغی بیش نبوده با مراجعه به فردی که او را جذب کرده،‌ درخواست استرداد 2 میلیون تومان سرمایه اولیه خود و پول زیرشاخه‌ها را کرد که پاسخ منفی شنید.

اقدام به خودکشی

بنا به توضیح شاکیان، در پی این پاسخ، جوان 24 ساله که تمام امیدهایش مبدل به کابوس یاس‌آور شده بود، با خوردن مقداری قرص اقدام به خودکشی کرد، اما پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت مسمومیت از ناحیه هر دو پا فلج شده است.

بازپرس شعبه سوم مبارزه با جرایم اقتصادی افزود: به دنبال این شکایت، دستور قضایی برای پیگیری و تحقیق در این زمینه صادر شد و ماموران با اطلاعاتی که در این زمینه به دست آوردند، پس از حضور در محلی که در پوشش یک شرکت تجاری فعالیت می‌کرد، با پلمب کردن این محل چند نفر را دستگیر و تحقیق از آنها را آغاز کردند.

قاضی پرونده تصریح کرد: با آغاز مرحله دوم تحقیقات، مشخص شد سرشاخه‌های این شرکت هرمی با تبلیغات گسترده و وعده پرداخت سود کلان، پس از سرمایه‌گذاری اقدام به جلب و جذب افراد می‌کرده‌اند و در ادامه نیز با چاپ آگهی‌های مربوط به استخدام و پرداخت سود تضمینی در قالب سرمایه‌گذاری به صورت گسترده تعداد زیادی از مردم را به انجام این کار جذب کرده‌اند که در میان این افراد، کسانی هستند که با فروش زیورآلات کودکان خود و امید به دست آوردن سود کلان، اموال خود را بدون دریافت رسید، در اختیار این شرکت هرمی قرار داده‌اند.

بازپرس دادسرا اضافه کرد: تحقیق در این زمینه ادامه دارد و بزودی اطلاعات تازه‌ای از نحوه فعالیت این شرکت هرمی منتشر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها