دستیار ارشد رئیس‌جمهور گفت: تا آنجا که من خبر دارم هیچ وزیر زنی برای وزراتخانه‌های آموزش و پروش، نیرو و تامین اجتماعی که قرار است به مجلس معرفی شوند، وجود ندارد.
کد خبر: ۲۸۷۳۱۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، مجتبی ثمره هاشمی دستیار ارشد رئیس‌جمهور در حاشیه مذاکرات خصوصی روسای جمهور ایران و سنگال که در نهاد ریاست جمهوری انجام شد،‌در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در سایت‌ها خبری مبنی بر دستور رئیس‌جمهور برای برخورد با عوامل وارد کننده برنج‌های آلوده منتشر شده است، گفت: نظر بنده در این خصوص ملاک نیست، بلکه نظر کارشناسان مهم است و پس از اینکه این شایعه منتشر شد، هم وزارت بهداشت و هم وزارت کشاورزی و هم وزارت صنایع همه وارد عمل شدند و کمیته کاری در این خصوص تشکیل شد و از این برنج‌ها صدها نمونه برداری صورت گرفت و آزمایشات زیادی انجام شد و اعلام شد که مشکلی وجود نداشته است.

معاونت حقوقی و پارلمانی رئیس‌جمهور تفکیک می‌شوند

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تفکیک معاونت حقوقی و پارلمانی اظهار داشت: این تفکیک در معاونت پارلمانی انجام می‌شود اما در خصوص اسامی افرادی که این سمت‌ها را به عهده می‌گیرند باید صبر کنید.

رئیس جمهور حتما در دور سوم سفرهای استانی حضور دارد

دستیار ارشد رئیس‌جمهور در خصوص انجام سفرهای استانی دور سوم نیز گفت: این سفرها آغاز خواهد شد و اگر در مهر ماه آغاز نشود، بالاخره در آبان انجام می‌شود و شخص رئیس‌جمهور نیز به طور حتم در سفرها حضور دارد و وجهه فرهنگی دور سوم سفرها تقویت می‌شود چرا که رویکرد فرهنگی دولت دهم، فرهنگی است و برنامه‌ریزی‌ها در دور سوم متفاوت می‌شود.

ثمره هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شخص رئیس‌جمهور از ابتدا تا انتهای سفر حضور دارد یا خیر،‌گفت: بخشی از کارهایی که تا به امروز انجام می‌شد، به بخش‌های مختلف یعنی وزرا و معاونین واگذار می‌شود و خود آقای احمدی‌نژاد در کارها مشارکت می‌کند البته من نمی‌توانم بگویم که ایشان از ابتدا تا انتها در سفر حضور دارند ولی قبل از سفر کارهای کارشناسی در خصوص آن استان انجام می‌شود و افراد و وزرا در خود استان حضور پیدا می‌کنند و شخص آقای احمدی‌نژاد نیز ملاقات‌ها و دیدارها با اقشار مختلف مردم توسعه خواهند داد و بیشتر از گذشته با مردم در ارتباط خواهند بود.

مسئولیت اصلی معاونت اجرایی رئیس‌جمهور به رحیمی واگذار شده است

وی در خصوص تعیین مسئول معاونت اجرایی رئیس‌جمهور با توجه به اینکه آقای سعیدلو بسیاری از وقت خود را در سازمان تربیت‌بدنی صرف می‌کنند، اظهار داشت: معاونت اجرایی رئیس‌جمهور یک مسئولیت مشترک با معاون اول رئیس‌جمهور است و در واقع مسئولیت‌ اصلی به ایشان واگذار شده است.

سه وزیر باقی‌مانده پس از رسیدگی به لایحه هدفمند شدن یارانه‌ها معرفی می‌شوند

دستیار ارشد رئیس‌جمهور در خصوص معرفی سه وزیر وزارتخانه‌های نیرو، آموزش و پرورش و رفاه و تامین اجتماعی گفت: خانم آلیا از پذیرش وزارتخانه آموزش و پرورش استعفا دادند و قطعا ایشان حضور ندارند اما زمان معرفی این سه وزیر به مجلس زمانی است که کار مجلس برای رسیدگی به لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها به پایان برسد و هفته بعد از پایان رسیدگی به لایحه یارانه‌ها این سه وزیر معرفی می‌شوند.

ثمره هاشمی در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص تعیین رئیس جدید مرکز بررسی‌های استراتژیک و همچنین سخنگوی دولت گفت: من اطلاعی از افراد تعیین شده برای سخنگویی دولت و ریاست مرکز پژوهش‌ها ندارم اما به طور حتم به زودی مشخص می‌شوند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تعیین مسئول معاونت منابع انسانی ریاست جمهوری گفت: در این خصوص نیز بنده اطلاعی ندارم اما به طور حتم به زودی مسئول این معاونت مشخص خواهد شد.

سایت پرچم مال من نیست

دستیار ارشد رئیس‌جمهور با اشاره به شایعات مطرح شده مبنی بر انتصاب مسئولیت سایت پرچم به وی گفت: این شایعات صحت ندارد و بنده هیچ سایتی ندارم.

سه وزیر باقی‌مانده زن نیستند؛بذرپاش گزینه وزارت نیست

ثمره هاشمی در خصوص حضور وزیر زن در بین سه وزارتخانه باقی مانده گفت: تا آنجا که من خبر دارم هیچ وزیر زنی برای وزراتخانه‌های آموزش و پروش، نیرو و تامین اجتماعی که قرار است به مجلس معرفی شوند، وجود ندارد و آقای بذرپاش نیز در بین وزرایی که قرار است معرفی شوند، حضور ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها