محمد باقری معتمد پس از چهار سال نخستین مدال طلا را برای تیم ملی تکواندوی ایران در مسابقات قهرمانی جهانی به دست آورد.
کد خبر: ۲۸۷۳۰۲

به گزارش مهر ، تیم ملی ایران آخرین بار در مسابقات جهانی 2005 مادرید موفق به کسب مدال طلا شده بود. جمعه شب محمد باقری معتمد نه تنها اولین طلای تاریخ وزن چهارم ایران را از رقابت‌های جهانی کسب کرد بلکه به این انتظار چهارساله نیز خاتمه داد.

در پایان روز سوم رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان این جوان تهرانی با کسب شش پیروزی در اولین حضور جهانی خود از سکوی قهرمانی بالا رفت.

این تکواندوکار جوان دور اول مسابقات جهانی را با استراحت پشت سر گذاشت، سپس "دنی میراندا" از ونزوئلا را با برتری 8 بر یک از پیش رو برداشت. معتمد در دور سوم "هوا تانگ" از چین را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد و در بازی چهارم مقابل "آنخل مورا" کوبایی با نتیجه 4 بر 3 به پیروزی دست یافت. مبارزه با این کوبایی آسیب دیدگی از ناحیه پای چپ را برای معتمد به همراه داشت.

نماینده ایران در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 6 بر4 "لین استیون" تکواندوکار کره‌ای الاصل آمریکا را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

معتمد در مبارزه برای رسیدن به بازی پایانی در یک مبارزه سخت مقابل "سروات تزگل"، تکواندوکار صاحب نام ترکیه در پایان راند سوم به تساوی 3 بر3 رسید اما در راند طلایی امتیاز پیروزی بخش را به نام خود ثبت کرد و راهی دیدار نهایی شد.

وی برای کسب مدال طلا با "ایدالیو ایسلاس" از مکزیک پیکار کرد و با برتری 4 بر2 مقابل این حریف قدرتمند به نشان طلا دست یافت.

در این وزن پس از باقری معتمد تکواندوکار مکزیک مدال نقره گرفت، تزگل از ترکیه به همراه "دییه بالا" از سنگال به نشان برنز مشترک دست یافتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها