دولت با هدف بهینه‌سازی مصرف سوخت و افزایش بهره‌وری ناوگان جاده‌ای، بانک مرکزی و وزارت نفت را مکلف کرد اعتبار لازم برای از رده خارج کردن 12هزار و 813دستگاه خودروی سنگین فرسوده در سال جاری را فراهم کنند
کد خبر: ۲۸۷۲۹۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، با تصمیم نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در کارگروه توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت، تعداد 12هزار و 813دستگاه خودروی سنگین فرسوده شامل 8813دستگاه کامیون، 1500دستگاه اتوبوس و 2500دستگاه مینی‌بوس در سال 1388 از رده خارج می‌شود.

،دولت به منظور حل مشکل کمبود اعتبار لازم برای اعطای تسهیلات بانکی به متقاضیان جایگزینی خودروهای سنگین فرسوده و خرید خودروهای سنگین نو، بانک مرکزی را موظف کرد که خط اعتباری لازم جمعا به مبلغ هزار میلیارد تومان جهت پرداخت تسهیلات بانکی به بانک‌های عامل ایجاد کند.

همچنین وزارت نفت نیز موظف شد مبلغ 230میلیارد تومان برای تامین کمک بلاعوض و یارانه سود تسهیلات نوسازی ناوگان سنگین کشور از منابع داخلی خود اختصاص دهد. هیئت مرکب از نمایندگان وزارت نفت، وزارت راه و ترابری، وزارت صنایع و ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت، چگونگی و نحوه استفاده از منابع داخلی وزارت نفت را تدوین خواهند کرد.

این مصوبه در تاریخ 20مهر 1388 توسط محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها