تامی لی جونز بازیگر مشهور در حال مذاکره برای کارگردانی و بازی در فیلم سینمایی "وکیل لینکلن" بر اساس کتاب پرفروش سال 2005 مایکل کانلی است.
کد خبر: ۲۸۷۲۳۰

هالیوود ریپورتراعلام کرد: فیلم داستان میکی هالر وکیل لس آنجلسی است که با پرونده‌های معمولی خود سرگرم است. تا اینکه در اقدامی عجیب دفاع از پرونده یک متهم به قتل ساکن بورلی هیلز را به عهده می‌گیرد و درگیر رویدادهایی عجیب می‌شود. قرار است نقش وکیل هالر را متیو مگاناگی بازی کند.

هنوز مشخص نیست چه نقشی برای جونز در نظر گرفته شده است. بر اساس داستان کتاب کانلی شخصیت قاتل جوانتر از بازیگر سرشناس هالیوودی است. گرچه فیلمنامه‌نویس "وکیل لینکلن" می‌تواند سن قاتل را بر اساس سن تامی لی جونز تغییر بدهند. فیلمنامه را جان رومانو نوشته است و این احتمال نیز وجود دارد لی کارگردان بازیگری دیگر را برای ایفای نقش قاتل انتخاب کند.

جونز و مگاناگی در اواسط دهه 1990 در چند فیلم با مضمون وکالت و دادگاه ایفای نقش کردند؛ مگاناگی در "زمانی برای کشتن" جوئل شوماخر نقش وکیل مدافع را داشت و جونز در "فراری" اندرو دیویس نقش مارشال آمریکایی را بازی کرد و اسکار برد. هر دو فیلم در کارنامه آنها جایگاهی خاص دارند. گرچه جونز با "مردان سیاهپوش" موفقیتی بزرگتر را تجربه کرد.

بازیگر و فیلمساز 63 ساله آمریکایی تنها یک فیلم در مقام کارگردان در کارنامه دارد به نام "سه تشییع جنازه ملکیداس استرادا" که از سوی منتقدان بسیار تحسین شد و در اکران سال 2005 مبلغی در حدود پنج میلیون دلار فروخت. جونز برای بازی در نقش اول همین فیلم جایزه بهترین بازیگر جشنواره فیلم کن را هم به خود اختصاص داد.

مایکل کانلی گرچه چند کتاب بسیار پرفروش و موفق در کارنامه دارد، اما هرگز نویسنده محبوب هالیوود نبوده و تهیه‌کنندگان و استودیوهای فیلمسازی آمریکا با بی‌میلی سراغ آثار او رفته‌اند. پیش از "وکیل لینکلن" تنها کتاب "کار خون" کانلی تبدیل به فیلم شده بود که آن هم به سال 2002 به کارگردانی کلینت ایستوود مربوط می‌شود.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها