روزهای خوش کریس رونالدو در مادرید

بازیکنی که دلتنگ خانواده نیست

کریس رونالدوی پرتغالی، روزهای خوشی را در مادرید آغاز کرده است. او حالا زیاد برای کشور و خانواده‌اش دلتنگی نمی‌کند. پرتغال بغل گوش اسپانیاست و کریس هر وقت فرصتی پیدا کند، راحت به پرتغال می‌رود و دوستان و هموطنانش را ملاقات می‌کند. والدین او و دوستانش هم در زمانی کوتاه و با هزینه‌ای کم به مادرید می‌روند تا کریس را ببینند. از همه خوشحال‌تر، مادر کریس است. او خیلی به پرسش دلبسته است. از وقتی پدر کریس مرد، وابستگی پسر و مادر به یکدیگر بیشتر شده است. زمانی که کریس در منچستر بود، مادرش مدام او را ترغیب می‌کرد به رئال مادرید منتقل شود تا کریس به وطنش نزدیک باشد. البته کریس به زندگی در منچستر عادت کرده بود. اما از وقتی که ساکن مادرید شده، روحیه بهتری پیدا کرده و حس می‌کند مادرید برایش زیباتر و جذاب‌تر است.
کد خبر: ۲۸۷۱۷۰

اینجا دست‌کم نسیم وطن به او می‌رسد و حس می‌کند در یک کشور همسایه زندگی ورزشی‌اش را ادامه می‌دهد. کریس در مصاحبه با شبکه 5 تلویزیون اسپانیا، با شادمانی رضایت خود را از زندگی در شهر مادرید و بازی در تیم رئال مادرید بیان کرد و گفت: «در اسپانیا خوشحالم و به زندگی در این کشور کم‌کم خو می‌گیرم. اینجا اعضای باشگاه به من خیلی کمک کرده‌اند.»

دیگر عصبی نیستم

رونالدوی 94 میلیون یورویی، در همان 5 مسابقه اولش با پیراهن رئال مادرید 7 گل زد و نقشی اساسی در پیروزی‌های رئال در نخستین هفته‌های لالیگا برعهده داشت.

او در ادامه مصاحبه با تلویزیون اسپانیا گفت: «اینجا همه کارها خوب پیش می‌رود. پیروز می‌شویم، گل می‌زنیم و روز به روز کیفیت بهتری پیدا می‌کنیم. بخصوص از این که خودم گل می‌زنم، خوشحالم، باید از هم تیمی‌هایم تشکر کنم که به من فرصت و موقعیت گلزنی می‌دهند. حالا دیگر روزهای عصبی اولین هفته‌هایم در مادرید را پشت سرگذاشته‌ام و به آرامش نسبی رسیده‌ام. در چنین وضعی بهتر و راحت‌تر بازی می‌کنم. وقتی به اینجا آمدم، درست مانند زمانی که در اولدترافورد بودم، تمرین‌های سختی را آغاز کردم و فشار زیادی برمن وارد شد. کمی خستگی وجودم را گرفته بود. اما حالا خستگی از تنم رفته. به آمادگی مطلوب نزدیک می‌شوم.»

راحت در کنار کاکا

کریس حالا بازیکنی با تجربه است و عنوان مرد سالی فوتبال اروپا و جهان را دارد. او خوب می‌داند با تماشاگران، حتی تماشاگران تیم‌های رقیب در بازی‌های خارج از خانه چگونه برخورد کند و در وضعیت‌‌های دشوار از کوره بیرون نرود.

او می‌گوید: «به سوت یا هو کردن هواداران تیم‌های رقیب عادت کرده‌ام. اینها جزئی از اتفاق‌های دنیای فوتبال است. اما هدف و خواسته‌ من این است که کارها را بهتر انجام دهم و به تیم خودم کمک کنم.»

رونالدو ضمن تحسین تیم‌های قدرتمند لالیگا، بخصوص بارسلونا تاکید می‌کند:‌ «رئال مادرید تیمی دیگر و متفاوت است. رئال تیم بسیار خوبی است و چند بازیکن عالی دارد. بازیکنان با یکدیگر هماهنگ‌اند. در پایان فصل مشخص خواهد شد کدام تیم بهتر است.»

رونالدو در تیم رئال مادرید خوب جا افتاده و از آنچه که انتظار می‌رفت زودتر خودش را با فضای تیم و شهر مادرید وفق داده است. او و کاکا، 2تازه‌وارد نامدار و پرافتخار رئال مادرید به شمار می‌آیند که به یکدیگر برای عادت کردن به فضای تیم جدید و فوتبال اسپانیایی کمک کرده‌اند. هماهنگی آنها با هم در زمین شگفت‌انگیز است.

رونالدو در این باره چنین اظهارنظر کرده: «انگار همه چیز بروفق مراد است. در کنار کاکا راحت بازی می‌کنم.»

او به روزنامه مارکا چاپ اسپانیا هم گفته: «برای ما مهم این است که وضع چند هفته اول فصل را حفظ کنیم و به پیروزی‌هایمان ادامه دهیم.»

کریس رونالدو در همین مدت کوتاه، روزهای باشکوه و به یادماندنی خوبی در مادرید داشته است. وقتی به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو قدم گذاشت، 80 هزار تماشاگر یک صدا او را تشویق کردند. این تعداد تماشاگر برای تماشای بازی رئال مادرید به ورزشگاه نرفته بودند، زیرا مسابقه‌ای در کار نبود. آنها برای شرکت در مراسم معارفه کریس آنجا حضور داشتند. پیش از آن هزاران نفر، ساعت‌ها در فرودگاه مادرید تجمع کرده بودند تا از مرد سال فوتبال جهان استقبال کنند. در مراسم معارفه چند نفر از نامداران و اسطوره‌های فوتبال حضور داشتند. آلفردو دی استفانو و اوزه بیو حاضر بودند. در تاریخ باشگاه رئال مادرید سابقه نداشت که این تعداد تماشاگر در مراسم معارفه یک بازیکن جدید شرکت کنند. در مراسم معارفه زین‌الدین زیدان، حدود 50 هزار نفر و در مراسم معارفه کاکا نیز کمی بیش از این تعداد به سانتیاگو برنابئو رفته بودند. وقتی کریس یک بازیکن نوجوان و گمنام در تیم اسپورتینگ لیسبون بود، تصورش را هم نمی‌کرد که روزی چنین جایگاهی در دنیای فوتبال پیدا کند. در آکادمی اسپورتینگ، حتی بعضی از هم تیمی‌هایش او را دست می‌انداختند و می‌گفتند پسرک نحیف و ضعیفی چون کریستیانو، به درد فوتبال نمی‌خورد و اشتباهی او را به آکادمی آورده‌اند. او موفقیت خود را تا حد زیادی مدیون الکس فرگوسن است که استعدادش را شناخت و او را به اولدترافورد برد. در همان بدو ورود به اولدترافورد، منچستریونایتد با کریستیانو رونالدو قراردادی امضا کرد که دستمزدش در مقایسه با دستمزد او در اسپورتینگ ناگهان 200 برابر شد. البته او هم پسر قدرشناسی بود و در چند سال حضورش در اولدترافورد، کارهای زیادی برای منچستریونایتد انجام داد و از محورهای اصلی توفیق سال‌های اخیر این تیم بوده است.

دیوار به دیوار نادال

حالا که کریس رونالدو پیراهن رئال مادرید را پوشیده و دوره تازه‌ای در فوتبالش آغاز شده، مسوولان باشگاه رئال مادرید مراقبند این بازیکن کمی و کاستی نداشته باشد و با آرامش به فوتبالش ادامه دهد. آنها پس از آن که خودروی اسپورت گرانقیمتی را طبق خواسته و سلیقه کریس در اختیارش گذاشتند، خانه مجللی را هم در یکی از گران‌ترین‌محله‌های شهر مادرید برایش تهیه کردند و حالا کریس ساکن این خانه بزرگ، با مساحت 850 متر مربع شده است. در این خانه، همه امکانات یک زندگی راحت مهیاست.

ورود به این محله برای همه مجاز نیست و پلیس از آنجا به طور ویژه مراقبت می‌کند. خانه رونالدو هم یک مامور پلیس دارد که البته این بازیکن ماهی 8000 یورو بابت خدمات پلیس می‌پردازد. نکته جالب این که، خانه کریس، دیوار به دیوار خانه رافائل نادال، تنیس‌باز مشهور اسپانیایی است. بنابر این اگر او بخواهد تنیس بازی کند، یک یار تمرینی دارد و اگر نادال به فکر توپ زدن بیفتد، رونالدو را دارد. البته اگر این 2 بازیکن مشهور با این همه مشغله‌ای که دارند، یکدیگر را ببینند.

دلتنگی برای منچستریونایتد

کریس هر جا که می‌رود، از علاقه‌اش به رئال مادرید و زندگی راحت در شهر مادرید می‌گوید. اما واقعیت این است که دلش برای منچستر و هم تیمی‌های سابقش تنگ شده است. او در یکی از مصاحبه‌های اخیرش، بالاخره این موضوع را بر زبان آورد و گفت: همچنان منچستریونایتد را دوست دارد. مگر می‌شود باشگاهی که به او همه چیز داد و از او بازیکنی بزرگ، محبوب و ثروتمند ساخت، فراموش شود؟ رونالدو گفت: «همیشه سعی می‌کنم بازی‌های منچستریوناید را از تلویزیون تماشا کنم. هنوز دوست دارم بدانم دراولدترافورد چه می‌گذرد.» به گزارش روزنامه می‌روی، رونالدو همیشه به تیم سابقش فکر می‌کند: «با این که حالا عضو تیم رئال مادرید هستم و در شهر مادرید زندگی می‌کنم، هر وقت خبر پیروزی منچستریونایتد را می‌شنوم، خوشحال می‌شوم. دلم می‌خواهد نانی، هموطن من که در منچستریونایتد ماندگار شده، جایم را در تیم بگیرد و به بازیکنی موفق تبدیل شود. البته امیدوارم الکس فرگوسن به او فرصت کافی برای بازی کردن بدهد.»

جهانگیر چراتی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها