این روزها برای استفاده از جاذبه‌های گردشگری حتما لازم نیست عمارتی بسازید در حد المپیک. یعنی مثلا بروید کلی خرج کنید تا ساختمانی مثل تاج محل بسازید. فقط باید کمی فکر کنید که چه چیزی می‌تواند گردشگران را ترغیب کند به دیدن آن جاذبه‌ها بیایند و شما هم پولی به جیب بزنید. حالا هم چون برای گردشگران چین اولین جاذبه این کشور دیوار بلندش محسوب می‌شود، برای این که گردشگران بد عادت نشوند مسوولان چینی دست به ابتکار جدیدی زده‌اند. ساکنان روستای کونمینگ چین که قامت همگی آنها یک متر و 31 سانتی‌متر است، با تغییر ظاهر خانه‌هایشان قصد دارند گردشگران بیشتری به محل زندگی خود بیاورند.
کد خبر: ۲۸۷۱۵۹

به نوشته روزنامه چاینا‌دیلی، چاپ چین، ساکنان این روستا که لقب لی‌لی‌پوتی‌های چین را به خود اختصاص داده‌اند، پیش از این، صاحب خانه‌هایی با ظاهری ناخوشایند بودند که با تصمیم شخصی خود و مجوز مقامات منطقه، تصمیم خود را عملی کردند. فو تین سخنگوی روستای کونمینگ چین معتقد است که با ساخت خانه‌های قارچ مانند در این روستا، از شر انسان‌های بلند قامت هم راحت شده اند و تعداد بیشتری گردشگر به این منطقه خواهند آمد.

نکته جالب این که چنین روستایی در ایران هم وجود دارد، اما بدون شک کمتر کسی است که از آن خبر داشته باشد. روستای ماخونیک یکی از 7روستای شگفت‌انگیز جهان در خراسان شمالی است و به لی‌لی‌پوت ایران مشهور شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها