مالباختگان به پلیس آگاهی مراجعه کنند

دستگیری 2 کیف‌قاپ منطقه شهرری

2 مرد جوان که از سارقان کیف‌قاپ در منطقه شهرری بودند با تلاش مأموران پلیس دستگیر شدند.
کد خبر: ۲۸۷۱۴۹

به گزارش فارس،‌ عصر 22 اردیبهشت امسال، مأموران کلانتری 131 شهرری، در حین گشت‌زنی به جوان 28 ساله‌ای به نام داوود که سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت بود، مظنون شدند.

مأموران این فرد را دستگیر کرده و پس از دستگیری و تشکیل پرونده مقدماتی، به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای شهرری، این فرد را به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کرده و در اختیار کارآگاهان این پایگاه قرار دادند.

در نخستین اقدام، کارآگاهان با انجام هماهنگی لازم با مقام قضایی، اقدام به بازرسی منزل متهم کردند که طی بازرسی از منزل وی، تعداد زیادی کیف‌های زنانه و مردانه، به همراه 5 دستگاه سیستم پخش خودرو و تعدادی مدارک متعلق به افراد غیر شامل شناسنامه، کارت سوخت، کارت ملی، کارت شناسایی، مدارک پزشکی و غیره کشف و ضبط شد.

داوود در مقابل کارآگاهان مبارزه با کیف‌قاپی اعتراف کرد: در سال 87 به اتهام حمل و نگهداری کراک دستگیر و به اعدام محکوم شدم اما در مرحله تجدید نظر، این حکم به تحمل 18 سال زندان تقلیل پیدا کرد که در نیمه دوم سال قبل با سپردن وثیقه، 5 ماه از زندان مرخصی گرفتم.

متهم در ادامه اعترافات خود به کارآگاهان پایگاه نهم گفت: در طول مدت مرخصی با مجتبی 28 ساله که از قدیم بچه محل بودیم، با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندای قرمز رنگ از عابران محدوده شهرری کیف‌قاپی می‌کردیم.

کارآگاهان با توجه به مدارک مختلف به دست آمده از منزل متهم توانستند چند نفر از مالباختگان را در روزهای ابتدایی دستگیری متهم، شناسایی کنند.

با به دست آمدن اطلاعات لازم در خصوص نشانی مخفیگاه مجتبی در منطقه خزانه، کارآگاهان پایگاه نهم به این محل مراجعه کردند اما در بررسی‌های خود متوجه شدند که مجتبی با اطلاع پیدا کردن از دستگیری داوود دیگر به این محل تردد ندارد.

با توجه به متواری بودن مجتبی، کارآگاهان شناسایی محل‌های تردد وی را در دستور کار خود قرار دادند که نهایتاً در ساعت 16 هشتم مهر در حالی که متهم قصد ورود به محله قبلی‌اش در منطقه علی‌آباد جنوبی را داشت، توسط تیمی از کارآگاهان پایگاه نهم شناسایی و دستگیر شد.

مجتبی پس از انتقال به پایگاه نهم اعترافات همدست خود داوود را تأیید کرد و گفت: در مدتی که داوود دستگیر شده بود به تنهایی و با یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندای مشکی رنگ، اقدام به کیف‌قاپی کردم. قبل از اینکه داوود از زندان به مرخصی بیاید نیز به صورت تک نفره و با موتورسیکلت سرقت می‌کردم.

با بررسی کارآگاهان مشخص شد که مجتبی دارای چندین فقره سابقه سرقت داخل خودرو، کیف‌قاپی و خرید اموال مسروقه است که در سال‌های گذشته دستگیر و به زندان و رد مال محکوم شده اما هر بار پس از آزادی از زندان، سرقت‌های خود را ادامه داده است.

در ادامه رسیدگی به این پرونده یک نفر خریدار اموال مسروقه به نام محمد نیز شناسایی و پس از دستگیری، مشخص شد که این فرد نیز خود از سارقان سابقه‌دار در زمینه سرقت لوازم داخل خودرو است و در آخرین مرحله در سال 88 توسط کارآگاهان پایگاه نهم دستگیر و با قرار صادره روانه زندان شده است.

ارزش اموال مسروقه از 68 مالباخته شناسایی شده در حدود 30 میلیون تومان برآورد شد و به همین دلیل با احتمال افزایش سرقت‌های دیگر از سوی متهمان، قاضی پرونده دستور انتشار بدون پوشش چهره این متهمان را صادر کرده است.

همه مالباختگانی که توسط متهمان دستگیر شده مورد سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند برای پیگیری موضوع و طرح شکایت به شعبه دوم بازپرسی دادسرای شهرری یا پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری - خیابان آستانه مراجعه یا با شماره تلفن 73948262 تماس حاصل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها