ایبنا: شهرت بعد از مرگ، اتفاق تازه‌ای برای هنرمندان نیست. چه بسیار افرادی بوده‌اند که قبل از مرگشان وضعی اسفبار داشته‌اند و یکباره بعد از مرگ به شهرتی فراگیر دست یافته‌اند. نمونه‌اش ونسان ونگوگ، نقاش هلندی است که در زمان حیاتش مورد تمسخر مردم و هنرمندان روزگارش بود اما پس از مرگش دست نوشته‌های او در حراجی‌های میلیونی معامله شد.
کد خبر: ۲۸۷۱۳۳

160 سال پیش هنوز ادگار آلن‌پو آنقدر مشهور نبود که برای مرگش صد‌ها نفر سوگواری کنند و مراسم تشییع پیکر او تنها با حضور 7 نفر انجام شد در حالی که یکشنبه گذشته، تشییع پیکر نمادین او با حضور صدها تن از دوستدارانش در آمریکا برگزار شد.

سال 1849 آلن‌پو در بالتیمور درگذشت و غریبانه به خاک سپرده شد. در واقع آلن‌پو در یکی از خیابان‌های بالتیمور بیهوش و مجروح پیدا و به بیمارستان منتقل شد و در آنجا درگذشت؛ مرگی که به فضاهای داستانی او که بیشتر جنایی و در حال و هوایی وهم‌انگیز هستند، بی‌شباهت نیست.

اما دفن بی‌سروصدا و ساکت این نویسنده بزرگ، هواداران و حافظان آثار او را بر آن داشت تا در مراسم دویستمین سالگرد تولد آلن‌پو، تشییع جنازه‌ای در خور ادگار آلن‌پوی بنام برپا کنند.

مراسم تشییع جنازه آلن‌پو با گروه تشییع‌کنندگان و هواداران، ماشین نعش‌کش و ماشین‌های پلیس در تعدادی از شهرهای آمریکا برگزار شد و صدها تن در گورستان وست‌مینیستر مریلند گرد هم آمدند تا پیکره نمادین ادگار آلن‌پو را تشییع کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها