گروه فرهنگ و هنر: 10 هنرمند کاریکاتوریست به دلیل موفقیت‌شان در جشنواره‌های بین‌المللی کاریکاتور طی 2ماه اخیر تقدیر شدند.
کد خبر: ۲۸۷۱۰۸

به گزارش ایسنا، محمود شالویی، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی در مراسمی که به همین منظور در کتابخانه موزه هنرهای معاصر برپا شده بود، با اشاره به این‌که حمایت از قشر کاریکاتوریست تکلیف جدی دفتر هنرهای تجسمی است، افزود: کاریکاتور در عین این‌که جلوه‌ای از بشاشیت و شادی است؛ اما می‌تواند عالی‌ترین مضامین را به‌کار گیرد و در برابر ظلم و ستم همچون یک تیغ برنده عمل کند، از این‌روست که ما همت خود را برای حمایت همه‌جانبه از این هنر به‌کار گرفته‌ایم و حمایت از شما را تکلیف جدی دفتر هنرهای تجسمی می‌دانیم.

همچنین مسعود شجاعی‌طباطبایی؛ مدیر خانه کاریکاتور نیز در بخش دیگری از این نشست، گفت: کاریکاتوریست‌ها هنرمندان بدون شرح هستند و افرادی که امروز در این مراسم دعوت شده‌اند، بجز 2 نفر، شهرستانی محسوب می‌شوند، آنها طی این مدت کوتاه، عناوین بسیار قابل توجهی را در عرصه بین‌المللی کسب کردند و کشور ایران را در معرض یک جریان بزرگ در عرصه کاریکاتوری قرار دادند.

او با تاکید بر جلوه‌های این موفقیت در قیاس با سال‌های گذشته تصریح کرد: زمانی که ما در سال 71 انتشار مجله ایران کاریکاتور را شروع کردیم، بسیاری از هنرمندان برجسته بین‌المللی حتی گمان نمی‌کردند در کشور ما هنر کاریکاتور جایگاهی داشته باشد؛ اما بعد از یک دهه امروز به جایی رسیده‌ایم که ایران جزو 3 کشور اصلی و فعال در عرصه کاریکاتور است.

او به موفقیت این هنرمندان اشاره کرد و افزود: ظرف 2 ماه اخیر هنرمندان ایرانی توانستند جوایز اصلی مسابقات بین‌المللی کاریکاتور را در کشور‌های مختلف از آن خود کنند. این در حالی است که طی 3 ‌سال گذشته بیش از 100 هنرمند کاریکاتوریست مقام کسب کردند و امیدواریم بزودی یا در خلال برگزاری دومین دوره از جشنواره تجسمی فجر شرایطی فراهم شود تا از تمام این افراد تقدیر کنیم.

مدیر خانه کاریکاتور همچنین درباره چگونگی انتخاب این 10 هنرمند برای تقدیر گفت: هنرمندان بی‌شماری در این مدت مقام کسب کرده بودند؛ اما تصمیم گرفتیم تنها از10 هنرمندی که رتبه‌های اول تا سوم یا جوایز ویژه کسب کرده‌اند، تقدیر کنیم و بزودی از مابقی این هنرمندان نیز قدردانی می‌شود. در بخش پایانی این مراسم لوح تقدیر خانه کاریکاتور و دفتر هنرهای تجسمی به شهرام رضایی، سعید صادقی، محمدعلی خلجی، وحید جعفری، علی آقایی، محسن جعفری، جواد تکجو، عالیه مظاهری، محمدرضا بابایی و شاهین کلانتری (جوان‌ترین کاریکاتوریست) اهدا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها