پرویز پرستویی را در نقش مردی که عاشق شده تصور کنید، عاشقی که با هزار مشقت به وصال معشوق می‌رسد، اما مسائل خاله‌زنکی و روابط بین خواهر شوهر و مادر شوهر با عروس نمی‌گذارد آب خوش از گلوی این عاشق پایین برود. بعد پرستویی را تصور کنید که یکی از آن بازی‌های فوق العاده‌اش را به نمایش می‌گذارد و روزی کاسه صبرش لبریز می‌شود و از کوره درمی‌رود... همه این‌ها باید دیدنی باشد که محسن علی‌اکبری، تهیه‌کننده فیلم کتاب قانون را مجاب کرده که این فیلم حتما به فروش بالایی دست پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۲۸۷۰۹۰

 اما کتاب قانون در 6 روز اول حدود 80 میلیون تومان فروخته است که این رقم برای علی‌اکبری قابل قبول نیست، چون او به فروش بیشتری فکر می‌کرد. وقتی از این تهیه‌کننده می‌پرسم، کتاب قانون دارای چه ویژگی‌هایی است که قبل از اکران فیلم هم اعلام کردید این فیلم به فروش میلیاردی دست پیدا می‌کند، می‌گوید: «چون کتاب قانون همه ویژگی‌هایی را که یک مخاطب از یک فیلم سینمایی می‌پسندد، دارد. پرستویی در این فیلم سنگ تمام گذاشته، چون بخش‌هایی از آن در لبنان فیلمبرداری شده است، تصاویر فیلم دیدنی و زیباست، وقتی رحمان (پرستویی)‌ با عروسش به ایران می‌آید اتفاقات جالب و دیدنی‌ای برایش رخ می‌دهد و همسر لبنانی او درگیر ماجراهایی می‌شود که خواهرشوهر و مادرشوهر به سبک سنت برایش تدارک دیده‌اند... پس می‌بینید که فیلم کتاب قانون همه نشانه‌های یک فیلم موفق را دارد و اگر در جذب مخاطب موفق نشود باید علت را در جایی دیگر جستجو کرد.»

حالا دیگر با اطمینان می توان گفت که مردم فیلم «دوخواهر» را بیشتر از بی‌پولی پسندیده‌اند، چون کار از رقابت گذشته و دوخواهر علنا بیشتر از بی‌پولی فروخته است و توانسته یک سالن هم به تعداد سالن‌هایش اضافه کند و در 23 سینما به اکران خود ادامه بدهد و در مدت 26 روز فروش خود را به 609 میلیون تومان برساند در صورتی که فیلم بی‌پولی در هفته گذشته یکی از سالن‌های خود را از دست داد و با در اختیار داشتن 21 سینما، حدود 566 میلیون تومان برای گیشه خود درآمد کسب کرد.

تعداد سالن‌های فیلم «تردید» هم کاهش یافت و این نشان می‌دهد که برخی سینماهای نمایش‌دهنده تردید تماشاچیان خود را از دست داده‌اند به همین دلیل سینمادار تصمیم گرفته فیلم را عوض کند. تردید در مدت 26 روز حدود 200 میلیون تومان فروخته است. منتقدان همچنان از ضعف‌های فیلم «زندگی‌شیرین» و کارگردان آن می‌گویند، اما مردمی که به سینمای صلح میرزایی علاقه‌مندند به تماشای این فیلم می‌روند به همین دلیل زندگی شیرین از عید فطر تاکنون حدود 460 میلیون تومان برای تهیه‌کننده خود فروش داشته است.

این روزها تهیه‌کنندگان فیلم‌هایی مانند بی‌پولی و تردید تلاش می‌کنند تا سینما فرهنگ را برای اکران فیلم خود حفظ کنند، از سویی تهیه‌کننده فیلم کتاب قانون هم گلایه‌مند است که این سینما فیلم او را اکران نمی‌کند. سینما فرهنگ همیشه برای تهیه‌کنندگان فیلم‌های خاص و ممتاز در اولویت بوده است، چون این سینما هم امکانات خوب نمایشی و رفاهی دارد و هم تنها سینمایی است که در منطقه شمال تهران و درخیابان عریض و طویل شریعتی واقع است، منطقه‌ای که مردم ساکن در آن می‌توانند مشتریان خوبی برای این فیلم‌ها باشند. محبوبیت سینما فرهنگ آنقدر زیاد است که حتی راه‌اندازی پردیس ملت هم نتوانست این محبوبیت را کم کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها